Merlin
....på 6,4 kvm? Frågan är kanske korkad men jag har aldrig haft växthus och jag har redan dragit upp ett betydande antal tomat- och chiliplantor..... biggrin.gif

Jag önkar mig desutom plats för några gurkor och kanske en melon eller aubergin smile.gif
Bitta98
När jag hade mitt lilla växthus 7kvm, så hade jag 10 tomatplantor, 4 gurkor, 4 meloner och 5 paprikor. Tomater, meloner och gurka utmed väggarna och paprikan i mitten.
I en trädgårdsbok har jag hittat följande, tomat 2,4 plantor/kvm, gurka 1,5 plantor/kvm, melon 3 plantor/kvm, paprika 3 plantor/kvm
gammelnalle
Odla.nu smile.gif
skriver bl.a. :
Sådd och såtid.
Tomater måste förkultiveras och utplanteras när risken för frost är över. Plantavstånd 35-60 cm. Plantorna planteras djupare än de stått i krukorna och nya rötter bildas på stjälken.
http://www.odla.nu/vegt/tomat.shtml
Merlin
Yes!!! Vad glad jag blir.... jag hade fruktat att svaret skulle bli: 1 planta/kvm laugh.gif laugh.gif laugh.gif Just nu har jag dragit upp 8 högväxande tomater och 16 chiliplantor samt köpt frön till paprika, melon och slanggurka...undrar hur jag ska komma in i växthuset med vattenkannan rolleyes.gif rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon