fridaolsson
Hej,
hjlp mig med min zamioculcas: stjlkarna skrumpnar och efter en tid gulnar bladen. De nya skotten blir lnga och gngliga med fr tunn stambas s att de vlter.

Den str ganska ljust vid sderfnster, den vattnas ett par gnger i veckan. Jorden torkar snabbt.

Fr de fr mycket vatten och fr str fr ljust?

Jag har nog frgat om detta frut, men r fortfarande villrdig.
Lotta B
Min str inte alls lika ljust och fr vatten ganska sllan och den trivs och vxer fint. Kanske den behver planteras om eller f vxtnring. Nr jag kpte min var det s mycket rtter att det knappt gick att f ut den ur krukan.
flaxss
stt den i vandrade skugga,trng kruka och inte s mycket vatten s klara den sig plantera om den och ta veck allt dligt
pejori
CITAT (fridaolsson @ 10-04-2006, 14:23)
Hej,
hjlp mig med min zamioculcas: stjlkarna skrumpnar och efter en tid gulnar bladen. De nya skotten blir lnga och gngliga med fr tunn stambas s att de vlter.

Den str ganska ljust vid sderfnster, den vattnas ett par gnger i veckan. Jorden torkar snabbt.

Fr de fr mycket vatten och fr str fr ljust?

Jag har nog frgat om detta frut, men r fortfarande villrdig.

fr mycket ljus och vatten smile.gif smile.gif
stll den betydligt mrkare och vattna inte mer n varannan vecka smile.gif smile.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon