fridaolsson
Hej,
hjälp mig med min zamioculcas: stjälkarna skrumpnar och efter en tid gulnar bladen. De nya skotten blir långa och gängliga med för tunn stambas så att de välter.

Den står ganska ljust vid söderfönster, den vattnas ett par gånger i veckan. Jorden torkar snabbt.

Får de för mycket vatten och för står för ljust?

Jag har nog frågat om detta förut, men är fortfarande villrådig.
Lotta B
Min står inte alls lika ljust och får vatten ganska sällan och den trivs och växer fint. Kanske den behöver planteras om eller få växtnäring. När jag köpte min var det så mycket rötter att det knappt gick att få ut den ur krukan.
Alexander-VG-zon3
sätt den i vandrade skugga,trång kruka och inte så mycket vatten så klara den sig plantera om den och ta veck allt dåligt
pejori
CITAT (fridaolsson @ 10-04-2006, 14:23)
Hej,
hjälp mig med min zamioculcas: stjälkarna skrumpnar och efter en tid gulnar bladen. De nya skotten blir långa och gängliga med för tunn stambas så att de välter.

Den står ganska ljust vid söderfönster, den vattnas ett par gånger i veckan. Jorden torkar snabbt.

Får de för mycket vatten och för står för ljust?

Jag har nog frågat om detta förut, men är fortfarande villrådig.

för mycket ljus och vatten smile.gif smile.gif
ställ den betydligt mörkare och vattna inte mer än varannan vecka smile.gif smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon