Full version: Kompost
evelina
Jag har en jätte stor kompost som tillför min trädgård det jag behöver.

Men nu till problemet, förra året när vi skulle vända den så kryllade det av koppar ormar!!! Jag har aldrig sett min karl hoppa så högt!!!! så man kan säga att jag ville då inte gräva i den för jag är rädd att alla kryper ut i trädgården istället och jag har hund. Jag vet att dom inte är farliga men det är äckligt tycker jag! och synd att jag får köpa jord istället.
Är det någon som har någon LÖSNING??? wacko.gif
tomba
dom trivs säkert jättebra i värmen så du bör nog täta upp komposten med finmaskigt nät så de inte slipper in. typ ventilationsnät ca 5x5mm. Om jag inte är helt felinformerad så är kopparorm en ödla???mao inte alls farlig smile.gif smile.gif var glad att det inte är råttor, dem kämpar jag mot (se tidigare inlägg av mua) sleep.gif det är inte kul om man måste köpa det man redan har sad.gif lycka till
gammelnalle
läs Åkes (Gossen Ruda) fina förhållande till sina kopparormar...

och vill du ha fler svar tror jag att många fler skulle läsa (och kommentera) om du har med "kopparorm" i rubriken...

JAG skulle bli glad för en drös kopparormar....

http://www.odla.nu/forums/index.php?s=4a8d...=31092&view=old

b
Eva 33c
Enligt uppgift äter kopparormar sniglar också, och det är det ju inte alltför många djur som gör, så jag skulle nog vara tacksam om jag hade lite kopparormar i trädgården. En gång såg jag en kopparorm på komposten .Jag tänkte ta upp den för att visa min dotter och försökte lyfta den i "svansen" men då gjorde den som ödlor gör, "släppte svansen" och stack! Gissa om jag kände mig dum där jag stod med en bit ödla i handen!
På Naturvårdsverkets sida stod det att kopparormen är fridlyst i Sverige.
evelina
CITAT (gammelnalle @ 10-04-2006, 14:56)
läs Åkes (Gossen Ruda) fina förhållande till sina kopparormar...

och vill du ha fler svar tror jag att många fler skulle läsa (och kommentera) om du har med "kopparorm" i rubriken...

JAG skulle bli glad för en drös kopparormar....

http://www.odla.nu/forums/index.php?s=4a8d...=31092&view=old

b

Jaha då är jag väl glad då!!?? wacko.gif bara det att det var massor och inte så kul när man fick upp alla på grepen. wink.gif men jag fattar det jag läste.
Värre en filmen fåglarna......... ohmy.gif laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon