cinapuff
Hej!

Jag impulsköpte en säck kogödsel i helgen som jag tänkte mata mina kära balkongväxter med nu i vår.
Planen är väl att ge både rabarbern och vinbärsbusken (röd) varsin skvätt. Sen tänkte jag plantera både tomater, chili och luktärter i hälften jord/hälften kogödsel och kanske (om det räcker) blanda i lite i blomlådorna också till de vanliga sommarblommorna (tobak, ipomoea, lobelia, krasse mfl). Funderar på om man vågar använda det till jordgubbar och sallad också?

Men jag skulle också vilja ha tips på nån bra flytande gödning att komplettera med framåt sommaren. Är inte så haj på det här, men har förstått att det är olika gödningmedel beroende på om man vill ha mycket blad eller om man vill ha blommor/frukt..? Skulle nån vänlig själ vilja vara snäll och reda ut begreppen åt mig? wub.gif

Tack på förhand!

Mvh
Cinapuff
virrevarv
Det enda jag kan säga av egen erfarenhet, är att mina sommarblommor som jag hade i diverse kärl, blev jättefina när jag använde flytande Blåkorn, så det kommer jag att fortsätta använda tror jag. Krasse ska knappt ha någon extra näring för då blir det en himla massa blad och knappt några blommor, det har jag både läst på nätet och upptäckt av egen erfarenhet! biggrin.gif

Resterande frågor överlämnar jag med varm hand till expertisen!

Ha det gott!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon