Full version: Rosenposten
Anki V
Jag var inne på AoT och läste att rosor från Rosenposten börjar levereras.

Det var någon som skrev om ett bekräftelsemail, brukar Rosenposten skicka ett sådant innan rosorna levereras?

Det jag fick var en översikt på mina beställningar precis när jag sände in ordern och det kan väl inte vara den som skribenten på AoT kallade mailbekräftelse?

Jag har beställt mina med önskad leverans v.21. Jag skrev på ordern att jag gärna vill ha en signal nära rosorna var på väg.

Ni som har erfarenhet, hur brukar det gå det till?

/Anki
Kajsa
Har bara beställt en ggn av Rosenposten och önskade då som du en bestämd vecka, och den veckan kom dom, men jag fick inget mail om att dom var på väg. Det skulle väl bli en massa extra jobb för Rosenposten.
I år önskade jag mina rosor i mitten av maj, men ingen bestämd vecka, väntar mig inget mail, man får hålla reda på själv vad man skrev i sin beställning.
Anki V
CITAT (Kajsa @ 10-04-2006, 18:17)
Det skulle väl bli en massa extra jobb för Rosenposten.
.......,  man får  hålla reda på själv vad man skrev i sin beställning.

Tack Kajsa.

Precis så tänkte jag också och jag förväntar mig inget förhandsbesked men när jag läste om "bekräftelsemail" på AoT så började jag fundera lite över om dom kanske hade så superbra service. laugh.gif

/Anki
kerstin z5-6
bekräftelsemail får man oftast om man frågar -vanligtvis efter det att man beställt -och man gått igenom listan en gång till, -och ska nybeställa en viss ros

Frågan gäller då om den nya rosen finns i lager , om den kan skickas med tidigare best osv .. det svra Knud på , förstås .men är man en ståndaktig kund som bestämt lev vecka o sedan håller sig till det blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif
så kommer de bara .. oftast på rätt vecka smile.gif
Anki V
Vilken tur för Knud att jag redan beställt aldeles för mycket och skulle bli mer eller mindre tacksam unsure.gif om det inte var någon ros han inte kunde leverera (ja, inte kanadensarna förstås).

Det blir inga efterbeställningar här (nu är det jag som få sitta på händerna)!!!!!

/Anki
Index_67
Jag har fått mina rosor - igår ?! från rosenposten , det var första gången jag beställde därifrån så jag vet inte vad jag har kryssat för riktigt eftersom dom kom så tidigt , jag vet inte var jag skall göra med dom nu ? sätta dom i krukoor så länge............vad skulle ni göra??? smile.gif
fruberglund
CITAT (Index_67 @ 14-04-2006, 19:29)
Jag har fått mina rosor - igår ?! från rosenposten , det var första gången jag beställde därifrån så jag vet inte vad jag har kryssat för riktigt eftersom dom kom så tidigt , jag vet inte var jag skall göra med dom nu ? sätta dom i krukoor så länge............vad skulle ni göra??? smile.gif

Ja, kruka dem, det gjorde jag förra året. Mina stod i vanliga plasthinkar med hål i botten i minst 2 veckor innan jag fick ner dem. De kommer igång ändå sen, det gjorde mina i alla fall. Se bara till att du inte viker eller snurrar rötterna för mycket.

Blir samma behandling i år eftersom jag inte har några gropar färdiga och rosorna kommer förmodligen i nästa vecka.

Man får skriva ett meddelande när man beställer när man vill ha dem, om man inte gör det antar jag att de börjar leverera när de tror att man kan börja plantera här.

Om du har tomma pallkragar så kan du plantera dem där så länge, jag har två rosor som stått i pallkragar över vintern.

Lycka till!
Index_67
Tack för svar , det med hinkar hade jag inte tänkt på ,det måste ju vara bäst ,det är 10 st (men jag har beställt fler från annat håll )

Ja då skall jag börja med detta nu - tack igen snälla wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon