Ca_Milla
Japp det är frågan det.
Sitter här och klurar på vad jag ska göra när det tar slut på plats laugh.gif
Kan man ha hoyor på väggen brevid fönstret och dom överlever?
Det blir ju inget solljus där..
Hur har ni era hoyor? Är det bara direkt i fönstren som gäller eller?
Alexander-VG-zon3
jag har alla mina i öst den som är längst ifrån föntret är eller står på en hylla ca50-40cm ifrån fönstret wub.gif men annars så ska gröna gå bättre i nord å blomma än med färger wub.gif
Ca_Milla
Jag har INGEN aning om vilka fönster som är åt vilket håll laugh.gif
Jag har hoyor i alla fönster för den delen.
Om hyllan är direkt innanför fönstret så kan jag förstå.
Men om jag sätter en hylla brevid fönstret, då kommer ju inget ljus åt där.. känns ganska hopplöst antar jag..
Alexander-VG-zon3
glömnde säga namnet på dne jag har mörkast emndet är en astrulis kan inte stava namnet till det men den växer där som ogräs
se om jag har mian vädersträck rätt

N uppåt
Ö höger
V vänster
S nere
tror jag att det är
*Grodan*
I den här tråden fick jag en massa tips på hoyor som klarar sig utan sol.

Ingen sol = norr
Morgonsol = öster
Sol mitt på dagen/hela dagen = söder
Eftermiddagssol = väster
Ca_Milla
CITAT (*Grodan* @ 10-04-2006, 19:32)
I den här tråden fick jag en massa tips på hoyor som klarar sig utan sol.

Ingen sol = norr
Morgonsol = öster
Sol mitt på dagen/hela dagen = söder
Eftermiddagssol = väster

Vad snällt! tack =)
Skulle då tro att jag har ett sovrum/vardagsrummet i norr, det är aldrig sol. Eller så är det något som skymmer för solen.. det stämmer iaf inte med norr enligt vad planritningen säger..

Men när blommorna står i fönstret får dom ju iaf ljus, om man sätter en hylla brevid fönstret får dom ju knappt det...
Alexander-VG-zon3
du b ehöve rinte ha hylla om du inte måste en bänk i nivå med fönterkarmen funkar me dom du inte kan sätta i fönstret .

N
V Ö
S
där är en enkel som du kna titta på hur fönstret är
morellen
Du får fixa en lysrösrshylla - då kan du ha växterna längre in i rummet men med "fuskljus"
kattenfindus
Lysrörshylla är toppen! Jag har massor av hoyor (särskilt sticklingar och alla nyinköp i karantän) under lysrör. Vete sjutton var jag ska göra av alla när de börjar växa till sig smile.gif
Blomstertanten

Den här globulosan står mörkt ! Inne i ett hörn dit ljuset knappast når.
Fast det är väl inte så troligt att den kommer blomma där , men den växer och frodas i alla fall smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon