råse-marie
Funderar på att beställa pelargoner men det fanns inte riktigt det jag ville ha

Någon annan som har nappat ?
lena:-)
Plelargonpaket? Vart har du hittat det?
Eva 33c
Det kom ett mail om det idag om man har anmält sig till odlas nyhetsbrev. Jag blev jättesugen, få se om jag slår till... tongue.gif
Margith
Än så länge har min dator inte beställt själv och jag sitter på händerna laugh.gif
Lite sugen är jag, det finns några jag visst kan göra plats för, men 3 st av varje?? Jag vill ju bara ha 1 av varje.... platsbrist ni vet.. laugh.gif tongue.gif laugh.gif
lena:-)
Har jag inte fått..dom brukar nog inte skicka ut allt samtidigt vad jag förstått..Hoppas allt är slut när jag får mailet..
Förra året skickade jag efter och det funkade jättebra och dom var fina.
Hoppas att det är andra sorter nu .. smile.gif
Almdalen
Visst har jag beställt, men tillsammans med kompis, tycker också att tre av varje är för mycket.
Men man kan ju alltid dela med sig, eller byta bort några.
Att avstå är däremot uteslutet laugh.gif biggrin.gif
/Ingegerd
Betty
Stöööön! Hur i hela fridens dagar ska jag bära mig åt för att lyckas låta bli att beställa!!??? ohmy.gif Kolla här! Försöker intala mig själv att: Jag ska inte samla på mig fler pellisar, jag har inte plats... Jag ska inte samla på mig fler pellisar, jag har inte plats... Jag ska inte samla på mig fler pellisar, jag har inte plats... wacko.gif laugh.gif
renate
Nej,de var inte i min smak.En av doftpellisar har jag,Fragans.
marskattan
*hehe* och jag missade det där med att sitta på händerna så jag beställde två sorter direkt; dels French Vanilla och dels Blue wonder. Jag blev så sne på mig själv förra året för att dom jag ville ha var slut när jag väl bestämt mig för att köpa.

Så nu gäller det bara att hitta plats att ställa dom på *ler*
Anki V
Ha ha, laugh.gif laugh.gif

Jag beställde Blanca och French Vanilla.....

Bara några minuter senare så var French Vanilla slutsåld.

Hoppas jag hann wub.gif wub.gif

/Anki
millyudden
Jag beställde också French Vanilla och en doft och två brokbladiga som är mina favoriter. Köpte också från Odla nu förra året. Dom växte och blev så fina men många har inte klarat vintern tyvärr.
Milly
titti49zon6
Kunde inte låta bli wub.gif
Det blev x antal sorter, så Margith kanske det blir någon över till dig
om det är någon sort du vill ha rolleyes.gif
cinis74
Och jag som inte skulle köpa några pelargoner i år. *suck* Har redan nu plats brist och så vill jag ju ha fler hoyor. Hur ska detta sluta? unsure.gif
French vanilla och Blue wonder blev det till slut.... wub.gif
Floppy
Jag försöööökte hålla mig... sad.gif ...men kunde inte låta bli tongue.gif ... köpte även jag.... Det bidde:

En Änglapelargon 'Burgundy' och en Hängpelargon 'Blue Sybil' wub.gif

Tyckte som ni att det är väl kanske lite dumt att det är 3 av ev en sort....att man borde få blanda själv...
... men sen kom jag på att eftersom jag är nybörjare både på Pellisar och dessutom att sätta sticklingar
...så är det ju ganska skönt att veta att jag har tre att försöka på...
...lyckas jag med allihopa så är det ju alltid nån som fyller år.... tongue.gif wub.gif
Linda_A
Jag köpte med två sorter av doftisar. wub.gif
Är ju omöjligt att stå emot dem.

Jag får nog väl med dela med mig eller så får jag en väldigt stor planta. laugh.gif

Och sen råkade det bli lite hoyor på annat håll med men det är ju bara bra. laugh.gif laugh.gif
fruberglund
CITAT (renate @ 10-04-2006, 20:24)
Nej,de var inte i min smak.

Jag gillar inte pelargoner men tyckte faktiskt många var jättefina biggrin.gif

Men nej, har redan beställt perenner och rosor så jag kommer ha fullt upp bara med det...plus allt jag sått (och ska så lite till) tongue.gif biggrin.gif
Storåtjejen
Jag åkte också dit laugh.gif Mexica Tomcat och Blue wonder blev det för mig. Tänkte dela med mig till mina föräldrar också wub.gif
Yin o Yang
CITAT (Margith @ 10-04-2006, 19:02)
Än så länge har min dator inte beställt själv och jag sitter på händerna  laugh.gif
Lite sugen är jag, det finns några jag visst kan göra plats för, men 3 st av varje?? Jag vill ju bara ha 1 av varje.... platsbrist ni vet..   laugh.gif  tongue.gif  laugh.gif

Gör som jag, lura ett par jobbarkompisar att också beställa tongue.gif biggrin.gif laugh.gif . Sedan tar vi en planta var ur de paket vi kommer överens om smile.gif. Fast då blir det ju flera ändå wink.gif blink.gif
Eva i Skåne
Vet inte om jag vågar berätta hur många sorter jag beställde huh.gif , men nån ska ju vara värst sleep.gif

ÅTTA!!!
titti49zon6
CITAT (Eva i Skåne @ 11-04-2006, 14:49)
Vet inte om jag vågar berätta hur många sorter jag beställde  :huh: , men nån ska ju vara värst  -_-

ÅTTA!!!

CITAT

inte så länge 13 blev det här
Eva i Skåne
laugh.gif laugh.gif laugh.gif Skönt Titti, att jag inte är värst längre rolleyes.gif
råse-marie
Ok nu har jag oxå beställt wub.gif
Margith
Jaha, hur länge tror ni att jag kunde sitta på händerna? Fingrarna domnade ju bort efter en stund och vips så var det beställt laugh.gif

Titti, 13 sorter?? Du ska då alltid vara värst! biggrin.gif wub.gif
Men kom ihåg att jag räknar kallt med att du ska ta hand om en del av mitt "överskott"
smile.gif biggrin.gif
ingrid fuxwall
Har precis fått det som jag tidigare beställde - plantor och fröpåsar och blev mycket positivt överaskad.

Två beställningar som kom i samma försändelse och bara ett porto!
Helt klart var detta inte sista gången jag skickade efter något.

ingrid
netaave
Det här beställde jag:

Mexica Tomcat och Blue Sibyl, häng
Bicolor, ängla
W Langguth, brokbladig
HelenaF
Har just beställt änglapelargonen 'Bicolor' - den är ju helt ljuvlig - och hängpelargonen 'Blue Sybil'. Det gick bara inte att låta bli laugh.gif
Det blir mycket krukor på altanen i sommar, men man får väl skylla sig själv när man går där med vattenkannan och ska hålla efter vissna blommar. tongue.gif
Jag försöker dock hålla mig lite grann eftersom jag vet att jag måste be grannarna vattna när vi åker bort och då vill jag ju inte att de ska behöva jobba hur mycket som helst...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon