ingrid fuxwall
Frågan är kanske dåligt ställd men frågeställninen är följande.

När jag sår frön använder jag mig av så jord men ska jag använda mig av denna när det grott och de små taninga plantorna ska delas? Om inte vilken typ av jord bör man då använda?

ingrid
Betty
Använd Såjord till sådd och Plantjord till skolning av fröplantorna. Yrkesplantjorden är dyrast - men bäst (grön plastsäck)
Snöflinga
Då ska de små raringarna omskolas i plantjord, som är mer näringsrik och gör att de växer, blir kraftiga och motsvarar dina förväntningar laugh.gif
Förhoppningsvis...
ingrid fuxwall
CITAT (Betty @ 10-04-2006, 21:13)
Använd Såjord till sådd och Plantjord till skolning av fröplantorna. Yrkesplantjorden är dyrast - men bäst (grön plastsäck)

Du vet inget namn eller så?

Vet med mig att om jag kommer till affären och säger att jag ska ha en grön säck så tittar de om möjligt ännu mer på mig än vanligt
kerstin z5-6
P-Jord hasselfors , Blomjord med leca kulor, Weibulls plantjord , alla duger -smile.gif
Betty
Hammenhögs Yrkesplantjord. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon