Full version: Var är ni?
Merlin
Var är ni idag? Bara 9 inloggade medlemmar....klockan är ju bara barnet biggrin.gif
LadyG
Många ska upp tidigt imorgon, det kan vara ganska livligt här på förmiddagarna smile.gif

Jag ska också upp tidigt men tror du jag är trött? *suck* Fast det reder sig smile.gif
Merlin
Samma här....hur pigg som helst.... tongue.gif

Detta är ett stort problem i vanliga fall (just nu är det tack och lov påsklov även för oss lärare tongue.gif ) eftersom jag sällan hinner sova mer än 4 timmar innan det är dags att gå upp igen (gäääääsp).

Just nu sover jag extradåligt - jag försöker att sluta röka. Det känns som en motor inombords som skriker efter nikotin! sad.gif
Caprice
Jag e´me´vaken... nyss hemkommen ifrån jobbet... smile.gif
Merlin
Har du tips mot akut röksug? unsure.gif Hu jag tror jag går ut en sväng.... sad.gif
Caprice
Nope, jag röker inte... sad.gif
LadyG
CITAT (Merlin @ 11-04-2006, 01:18)
Har du tips mot akut röksug? unsure.gif Hu jag tror jag går ut en sväng.... sad.gif

Prova att bita i en citronklyfta.

Drick vatten.

Läs en bok, eller gör något annat som är riktigt distraherande.

Tugga nicorette eller nicotinell, växla mellan toy och nikotintuggimmu i början så du slipper blåsor i munnen.

Och framför allt - lycka till!!! wub.gif
Merlin
Tack för tipsen! Tyvärr så åkte jag dit igen och rökte 1 cigg igår natt sad.gif
Jag röker inte så mycket - 2 st per kväll/natt och ingenting på dagarna, det började med att jag liksom slappnade av på kvällarna när barnen var små och på den vägen är det. Men jag vill bli av med denna farliga ovana för gott!!! Officiellt är jag icke-rökare coh barnen som nu är tonåringar har tack och lov inte den ringaste aning vad deras mor håller på med.....Jag ska prova med citron, det låter bra. Suget går oftast över efter en stund och jag har inte rökt alls under mars månad men trillat dit igen i samband med en stressig arbetssituation. Hoppas nån känner igen sig och har nytta av det jag berättat. Jag tror jag är långt ifrån ensam vad gäller smygrökandet........ tongue.gif
LadyG
Du kommer att lyckas, det är bara en tidsfråga, när du är nere på så få. Jag vågar nästan påstå att beroendet är mer psykiskt än fysiskt i ditt fall (nej, du är inte galen, bara obenägen att göra dig av med en trygg vana, den vanligaste anledningen till återfall f ö).

Det kemiska beroendet är enklare att bryta än det mentala, men det tror jag du vet redan.

Jag håller tummarna för dig, det kommer att gå jättebra.
Rapchic
när jag var me i tobaksfridup så fick vi massa brocyrer... vissa om att sluta röka
en sak jag minns var att man skulle läggafimparna i en burk med vatten
(gissar att det skulle vara för att man skulle bli äcklad)
Eva i Skåne
CITAT (Rapchic @ 11-04-2006, 22:02)
när jag var me i tobaksfridup så fick vi massa brocyrer... vissa om att sluta röka
en sak jag minns var att man skulle läggafimparna i en burk med vatten
(gissar att det skulle vara för att man skulle bli äcklad)

det vattnet kan man spruta mot ohyra på sina växter.

Har aldrig provat så jag vet inte koncentrationen, men jag vet att det kan fungera.

Inte underligt att ohyran dör. Mer underligt att växterna överlever unsure.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon