Full version: Buskars bredd
Lars
Det var någon som frågade varför man alltid uppger buskars höjd och inte bredd. Jag tycker också att det är idiotiskt, och det är ytterst få böcker som uppger detta. När jag surfade runt och letade lite bilder idag så kom jag in på BBC's hemsida där de hade en sökbar växtdatabas, där det - tro det eller ej - uppgavs buskarnas bredd!! Det är ju visserligen i engelskt klimat, men man får en liten susning iallafall.

BBC's plantfinder

Lars
Ann i Göteborg
Det finns böcker som tar upp denna info, de bästa i sitt slag som jag hittat. Så här ser det ut då jag sökte på bibliotekets hemsida

Placering: Qef(x) FOL
Författare: Nilsson, Gunnar
Titel: Lövträd och buskar : En växtatlas över alla de lövträd och buskar ...

Ämneskod: Qef(x) [Ufe(x)]

Utgivning: 1983
Anmärkning: 285 s ill. - Undertitel: EN VÄXTATLAS ÖVER ALLA DE LÖVTRÄD OCH BUSKAR SOM FINNS ATT FÅ I SVERIGE MED DERAS EGENSKAPER OCH KRAV PÅ VÄXTBETINGELSER

För städsegrönt finns:

Placering: Qef(x) FOL
Författare: Nilsson, Gunnar
Titel: Barrväxter : en växtatlas över alla de barrväxter : En växtatlas över alla de barrväxter som finns ...

Ämneskod: Qef(x)

Utgivning: 1985
Anmärkning: 108 s ill. - Titel: Barrväxter : en växtatlas över alla de barrväxter som finns att få i Sverige med de de- ras egenskaper och krav på växtbetingelser
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon