MariaÖrebro
I en inredningstidning såg jag ett jättebra tips på hur man dubblerar utrymmet i fönstret:

1. Skaffa en planka i lagom bredd, som är ca 20 cm kortare än vad fönstret är.

2. Måla i lämplig färg.

3. Skruva i 2 krokar i respektive ände, ca 1½ cm innanför kanten

4. Ta två stabila, fina kedjor, ca 2 meter långa (eller efter behov). Vik dem dubbla. Fäst ändarna på kedjorna i krokarna, en kedja ska sitta i varje kortände.

5. Häng upp den vikta delen i krokar som fästs i fönstrets ovankant.

Det blir som en lång gunga, som är väldigt lätt att ta ner när man ska tvätta fönstrena. Dessutom kan man justera höjden (kedjornas längd) allt eftersom blommorna växer. Snyggt är det också!
inglan
Det var ett bra tips, det känns lite enklare än att sätta igång att spika upp en hylla mitt i fönstret.
Ska gå och kolla efter bra material i vår källare om en stund.

Tack!
Hälsningar Inglan smile.gif
Biggan_
Ni får gärna visa bilder när det är färdigt! tongue.gif biggrin.gif
Ullet
Jag har en slags expanderande stång (i vitt) som en bekant till mig tillverkat. Man skruvar den bara rakt upp (gummimoj ena änden) i karmen, då sitter den som berget. Sedan är det vita hyllor till o fina vita konsoller. När man inte behöver dom kan man bara enkelt skruva ned dom utan att ha gjort några som helst ingrepp i karm eller list. Jättefint! Skulle kunna ta kort om jag får till dom i rätt format, men det är ngt jag är mer än urusel på. *vissa ska inte syssla med tekniska grejor* sleep.gif wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon