Annelie32
H. sp. Amber
H. pallida som förut hette H. bogar
H. N.G. biakensis

någon som vet hur blommorna ser ut på dessa hoyor ??
jag hittar inte med google iaf

vore skoj att veta och se smile.gif

köpte på tradera 4 hoyor i ett paket för 40kr och jag hade bara en av alla fyra smile.gif
kattenfindus
att du inte hittar sp amber beror nog på att den ska heta sp Ambon. Fin bild finns på hoyanoya.se
kattenfindus
På den här sidan kan man läsa att hoya pallida egentligen ska heta hoya verticillata
http://www.myhoyas.com/Hoya%20verticillata...%20min%20SV.htm

Detta med namn på hoyor kan göra en galen wacko.gif
kattenfindus
Hoya sp New Guinea Biakensis har jag också en hemma (en fjuttig planta), men den har jag inte lyckats hitta någon blombild på. Fina blad har den i alla fall. Jag lär väl få vänta innan jag får se min blomma. Tycker den verkar vara långsam. Det sägs att det kan vara en dischidia också...
Annelie32
haha så alla tre heter något annat oxå ojoj denna djungel av namn på hoyor
när man tror sig ha rätt namn på alla ja då är det dags att märka om dom smile.gif
man kan bli galen för mindre smile.gif

jag får skriva in båda namen i min hoya lista för att vara dubbelt så säker smile.gif
kattenfindus
Japp, bra idé att alltid behålla ursprungsnamnet som den hade när man köpte den. Det lär ändra sig flera ggr wacko.gif

Hoya sp NG Biakensis kallas av visa för Hoya sp NG Biak. wink.gif Ön den hittades på heter Biak.
Annelie32
Man kan ju bli gråhårig för mindre smile.gif
stennie
Hittade en som heter sp. biak, som jag tror måste vara biakensis

Här !
Bilden finns längst nere till vänster smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon