virrevarv
Men oj, vad det är roligt! rolleyes.gif Nu står 15 små liv i var sin kruka på altanen intill husväggen med Juteväv över sig så dom inte ska frysa... wub.gif

Vad beställde ni (frågan har kanske varit uppe en gång redan, ursäkta i så fall mitt "teflon-minne"!) och har ni fått era perenner än?

Ha det gott allihopa, nu ska jag slänga mig i soffan med några nya trädgårdsböcker jag lånade på biblioteket idag. Det är jag värd efter att ha rensat flera rabatter från löv och gammalt ris, och snyggat upp allmänt i trädgården idag!!

lyckero
Jag har också haft turen att få lite mer plantjobb idag.
Till mig kom det ett par pioner (Peacher och Red Magic)
Jättevallmo (Patty´s Plum)
Tradescantia (Mac´s Double)
Kärleksört (Strawberries and Cream)
Nävor (mongolisk, Tanya Rendall och Walters Gift)
Fingerört (Monarchs Velvet)
Samtliga är nu förpackade i krukor och mjölkkartonger och bäres ut och in för avhärdning i lagom takt (jag vågar inte ha dem ute på nätterna, men vill inte skämma bort dem alldeles).
Lyckero
HelenaF
Jag väntar på mina perenner och lökar:

Kronnäva - Walters Gift
Rosenflockel
Fingerört - Monarchs Velvet
Solbrud - Rubinzwerg

Harmoni blå (blandade lökar: Gladiolus, Iris, Anemoner)
Dahlia - Pooh
Kalla - Black
Ranunkel - Röd
Crocosmia - Lucifer

Och nu har jag precis beställt pelargoner också, var ska detta sluta egentligen wacko.gif wacko.gif
Jag skulle försöka hålla nere lite på odlandet i år och bara underhålla det jag redan har... men så hittade jag Odla och nu är det totalkört, det blir bara mer och mer istället. Och förodlingarna växer för varje år också...
biggrin.gif laugh.gif blink.gif tongue.gif wub.gif
Ewa L
Jag trodde/tror att jag har beställt en del lökar, typ Dahlia. Men eftersom det ingenting kom, trodde jag att jag inte hade det. Fick för mig att "alla andra" fått sitt, men så är tydligen inte fallet?

Normalt sett brukar jag spara orderbekräftelsen, men om jag beställt, har jag tydligen lyckats kasta den.
MB1965
@virrevarr, kan du ta en bild på dina nya plantor så vi får se hurpass kraftiga de är?

Mvh
fruberglund
Väntar på mina...kommer knappt ihåg vad jag beställde biggrin.gif

En röd pion var det i alla fall, höstanemonen Whirlwind...minns inte resten nu. Guldfiskminne blink.gif
virrevarv
Dom var i mycket gott skick måste jag säga, jag har ingen närbild och dom är redan krukade som sagt men bilden ger kanske en liten vink.

HelenaF
Idag fick jag mina lökar och perenner. smile.gif
Klockan hann bli nästan nio innan jag hade tid att ta hand om dem, det var mörkt och kallt (5+ visserligen men kallt om fingrarna), så det blev dubbla fleecetröjor och fram med ficklampan. Hade ingen lust att dra in så mycket jord inomhus utan jag höll till i växthuset. Vi bor i villaområde och det råkar finnas en gatlykta utanför tomten precis där väthuset är. Tillsammans med ficklampa fungerade det riktigt bra. laugh.gif Så nu står krukorna med de nyplanterade växterna under tjocka lager med fiberduk i växthuset. Ska bli jättespännande att se hur det går med dem. Det är första gången jag skickar efter växter, men eftersom många här har så positiva erfarenheter av det så verkade det ganska riskfritt.
Lökarna får jag ta hand om i helgen. Jag har beställt fint väder för vi vill ut och jobba i trädgården, vi har inget annat inbokat på hela påsken. Bara ut och greja. laugh.gif wub.gif
Kakaduan
Jag har inte fått mina än... Om jag inte får avi från posten idag blir de ju dessvärre liggande på posten hela påsken och det vore ju inte bra. Eller så är de inte skickade än.

Kakaduan
MB1965
@ virrevar, tackar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon