olgak
Skulle önska ett vindskydd i markisväv till en uteplats. Men att sy detta själv verkar alldeles för besvärligt. Vill köpa färdigt och fixat rolleyes.gif !

Har någon sett något liknande till salu?

Grejen är att det ska gå att flytta. Vi är osäkra på var vi vill anlägga en uteplats, och då kanske det vore bra att prova platsen först en säsong. Plus att ett sådant vindskydd kan vi sätta upp direkt och sen komplettera med några urnor, och så skulle vi han en liten uteplats för sommaren.

Har sett förslag på att göra av exempelvis bambujalusier också. Låter ju som en bra idé, men även där skulle jag i så fall helst vilja köpa färdigt.

Jag hoppas, hoppas att sådana färdigfixade saker finns wub.gif !
Tesa
Här fanns nåt..vet inte om det var nåt sånt du tänkt dig..
Rusta
olgak
Ja! Hade glömt Rusta...

Det var något sådant jag tänkt. Men i min fantasi laugh.gif så satt vindskyddet redan på präktiga stolpar. Men det här skulle man så vitt jag begriper kunna montera själv på stolpar. Problemet blir väl i så fall att få stolparna att stå stadigt nog, så att de inte blåser omkull...Alltid är det något.
Åsa, mälardalen zon 2
Det finns den här typen av vindskydd också
http://www.wild-outdoorlife.se/Images/261/...nndscreen%2Ejpg men då är de ju inte tillverkade av markisväv och snygga vete sjutton om de är.
olgak
Nja, jag håller nog med...Inte sådär jättefina laugh.gif . Kanske på en campingplats - eller på stranden.
Åsa, mälardalen zon 2
Jag testade söka på vindskydd + markisväv och detta dök upp.

http://www.svenskatalt.se/swe/tillbehor.html
Inga från Närke
Finns något som liknar tält som många har som är på typ hundutställningar m.m. Det är fyra väggar och tak men kan öppnas på många sidor. Vet inte riktigt vad de heter. Fördelen med detta är ju att man kan dra ner och skydda för regn m.m. Ska söka lite får jag se om jag kan hitta någon bild.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon