Jag har en växt på jobbet (står i växthus, men jag har sett den på annan ort som krukväxt) som jag så väl känner igen, men jag har inte den blekaste aning om vad den heter!

Beskrivning:
Korsvis motsatta blad. De ca 6 cm långa bladen är ovala, tunna och sega och känns faktiskt som mjukt skinn! Får väl säga att de är läderartade

Plantan i sig blir som en buske och blommorna kommer i flockar i toppen på skotten. Blomfärgen är rosalila och varje blomma är ca 2 cm.
Blommorna ser nästan ut som en orkidé är uppbyggd, med varsitt kronblad åt väster, norr och öster och sedan två kronblad åt söder, totalt fem kronblad. De har två ståndare (fria) och en pistill. Sedd från sidan så har den en lång "tratt", på samma sätt som varje enskild syrenblomma. Kan plantan möjligtvis tillhöra Oleaceae? I sånt fall vore det trevligt att veta vilken släkten som finns under den familjen, så det blir möjligt att urskilja vad som är troligt...
Tyvärr har jag ingen digitalkamera, annars hade jag helt klart bifogat en bild!!!! Hoppas någon kan hjälpa mig i alla fall, åtminstone med ledtrådar till vad det kan vara