Index_67
Jag har sått en hel del utav Orientaliska liljor och även väpnarliljor och kannor , jag minns att Kerstin sa att man skall bara vattna när man har planterat -sen inget förrän dom gror , nu har dom flesta kommit upp allt från 1 cm till 8cm (sparaxis Tricolor har blivit stora och fina )
Nu är jag väldigt rädd om dom och undrar hur jag skall vattna nu jag har varit väldigt sparsam med vattnet .

Tacksam för svar. smile.gif
kerstin z5-6
har du sått dem -eller planterat knölar ? Oavsett -så ska du vattna när det känns torrt en bit ner i jorden .... och lå¨ta torka upp mellan vattningarna
Har de kommit upp så har den värsta risken för övervattning passerats :9
Index_67
Tack för svar Kerstin , jag vet nu att det var en (hel) del lökar som jag gick miste om p ga överbevattning förra året så nu känner jag mig faktiskt jätteglad att du skrev om detta med bevattning i min lökplanteringsfråga för ett litet tag sedan - nu ser jag att jag får fina lilljor(min favorit -efter rosor ) wub.gif
kerstin z5-6
smile.gif Så bra smile.gif Jo vem har inte varit snäll i överkant med vatten .. men risken är som sagt störst innan löken kommit upp ,du får fota dina fina liljor sen !
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon