Full version: Koltrastfråga
Monarda
Jag har hela vintern haft en koltrasthane runt huset. För någon månad sedan dök det också upp en hona. Dom är ganska orädda och äter med förtjustning äpplen och russin. Men hur häckar dom? Går dom i holkar?
Boxer
Den bygger bo av t.ex. mossa, gräs, lera och pinnar. På marken, i buskar, i bodar och trän.

Visst är dom underbara! wub.gif
Monarda
Ja, jag är verkligen glad att ha fått så fina gäster i min trädgård. Jag har några rejält stora granar på tomten, hoppas det kan passa som boställe.
Blev lite förskräckt ikväll när bägge två kom utfarande från under yttertrappan.
Hoppas dom inte tänkt bosätta sig där, med tanke på katten! ohmy.gif
Boxer
CITAT (Monarda @ 13-04-2006, 21:44)
Blev lite förskräckt ikväll när bägge två kom utfarande från under yttertrappan.
Hoppas dom inte tänkt bosätta sig där, med tanke på katten! ohmy.gif

Det kan tyvärr vara tänkbart.
ninnisky
CITAT (Monarda @ 13-04-2006, 21:44)
Ja, jag är verkligen glad att ha fått så fina gäster i min trädgård. Jag har några rejält stora granar på tomten, hoppas det kan passa som boställe.
Hoppas dom inte tänkt bosätta sig där, med tanke på katten!  :o

Våra koltrastar bor i en klätterhortensia alldeles utanför ytterdörren. De har byggt sitt bo där under flera år och är nästan "tama".
Monarda
Jag får då verkligen hoppas att 'mina' trastar också väljer en lite högre boplats. Nu såg jag igår att dom flitigt besökte grannens stora silvergran som är väldigt tät och fin, men å andra sidan bygger alltid skatorna bo i toppen på den och det är väl inte dom snällaste grannar man kan ha som
fågel. Men koltrasten kanske är en liten tuffing!?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon