Full version: Datura
Storåtjejen
Den 2/3 sådde jag blå datura. De kom upp 10/3. Nu har den ena, blott ca 1 dm hög och 5 bladpar över hjärt, satt en knopp wub.gif Måste jag nu ta bort den sad.gif för att den ska bli finare framöver? För det är ju ändå det viktigaste tongue.gif
Lady Hamilton
laugh.gif Ja tyvärr så är det nog bäst att ta bort den.
Din planta är alldeles för liten för att blomma. Men det må jag säga att det verkar vara en KANON-planta wub.gif Det är inte ofta man hör talas om att det kommer en knopp när plantan är så liten GRATTIS!
Storåtjejen
Jag blev också väldigt förvånad ohmy.gif ohmy.gif var tvungen att titta många gånger, men ack ja; förstod väl att jag måste nypa sad.gif sad.gif Ska försöka blicka framåt med nya knoppar i sikte när den vuxit till sig wub.gif
Anki V
Jag sådde mina två Daturor 12/2, Utskolad 1/4 en med två karaktärsblad och en med ett.

Sedan dess har det nästan inte hänt ett dugg. sad.gif Den står liksom stilla och stampar. Förhoppningsvis så håller den på att ladda för att ta ordentlig fart när den väl börjar..... eller då ligger det något i hjärtevännens klagan. wink.gif . Jag kanske har för kallt i köket laugh.gif

/Anki
Lady Hamilton
Blir förresten nyfiken på din blå datura.........har du ingen bild?
Kollade i ditt album, bild 3 är ju pelargon men bild 5 tycker jag ser ut som penseér är det verkligen pelargon?
Storåtjejen
Vad bra att du har ögonen med dig, Hamilton wink.gif Visst är det penséer på bild 5. Jag ska ta ett kort på daturan och lägga in + ända bildtext till 5 tongue.gif Sen när jag kan klämma in en stund vid datorn (barnen du vet wink.gif ) så ska jag fixa det. Återkommer senare rolleyes.gif
Lady Hamilton
CITAT (Storåtjejen @ 14-04-2006, 12:06)
.......Vad bra att du har ögonen med dig, Hamilton wink.gif Visst är det penséer på bild 5.........

smile.gif Det är inte för att vara elak jag "sa" det utan för att jag av erfarenhet vet att många "anonyma" går in och kollar på våra bilder och har oss som "husgudar". Och skulle någon "stackare" jämföra sina frö pelargon plantor med din bild nr 5 så kanske den personen "deppar i hop" för att de inte ser likadana ut.
För vissa personer är det, som "vi" har sagt eller de bilder som vi lägger upp, SÅ ÄR DET!! Och vi vill ju inte medvetet lura någon. laugh.gif
Storåtjejen
Jag hade inte en tanke åt hållet att du skulle vara "elak" som uppmärksammade mig på det. Jag är bara jättetacksam, för jag vill självklart att det ska stå rätt i texterna till bilderna tongue.gif Det är ju tur att bilderna inte funnits i albumet så länge så jag hoppas ingen har "deppat ihop". Förstår att man kan bli väldigt konfunderad över hur plantor ser ut när det är fel text under laugh.gif Men nu står det rätt laugh.gif laugh.gif och så finns det några bilder på daturan. De blev lite suddiga, fast det inte såg ut så när jag kollade i kameran, men det syns iaf vad det är. wub.gif
Caprice
Och din röd-vita dahlia är en "Duet"... smile.gif
Storåtjejen
Tack Caprice, nu är det också inskrivet tongue.gif laugh.gif Det stod nämligen bara röd-vit på lappen som jag varit duktig att spara laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon