Full version: Fuchia "projekt"
Lady Hamilton
Jag har tagit 5 st olika orotade Fuchia sticklingar som var späda o gröna. Skrapt lite på stammarna och sedan knutit i hop dem hårt med plastband.
Det har börjat rota sig men jag kan inte ännu avgöra om "stammarna" växtihop. Är det någon som har testat dylikt projekt? och lyckats? eller är det dömt att misslyckas redan från början?
Om det lyckas blir det intressant hur blommorna blir smile.gif
Miamamma
Får man vara nyfiken och fråga vad du tagit för sorter?
Richard
CITAT (Hamilton @ 14-04-2006, 11:50)
Jag har tagit 5 st olika orotade Fuchia sticklingar som var späda o gröna. Skrapt lite på stammarna och sedan knutit i hop dem hårt med plastband.
Det har börjat rota sig men jag kan inte ännu avgöra om "stammarna" växtihop. Är det någon som har testat dylikt projekt? och lyckats? eller är det dömt att misslyckas redan från början?
Om det lyckas blir det intressant hur blommorna blir smile.gif

http://www.geldersefuchsia.info/AM-J22_Fuc...fo_Magazine.htm

Det är nånting man brukar göra vid stamväxter,rosor,fuchsia och pelargoner blir ympad på en stark växande grundstam
Länken innehåller några bilder,var man kan se hur man gör,jag orkar just nu inte att omsätta allt i svensk eller engelsk.
Lady Hamilton
unsure.gif Tyvärr har jag inte "koll på" vilka sticklingar det blev som jag satte i hop. Men en är Beacon de andra tog jag ur "skräp" hinken efter att jag "nypit av" från alla sorter
Carex
jag försökte en sommar med en sådandär rödbladig med röda smala lååånga blommor, det misslyckades:(
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon