Full version: blåsproblem
Alexander-VG-zon3
hje hje
ida har det blåst nåt hemskt gör det än så
jag har nogra krukor ute med växter och vi har en öppen tomt inget vindskyddoch ställa in dom vet jag inte om jag viill nu när dom har v arit ute rätt länge . för min kentiapalm bara blåser ner nu säkert 5gånger och anra småkrukor med . vet ni nåt sätt att göra så dom inte blåser ner .
jag har tänkt lite på det typ med att vattnakrukorn men det kankse bara hjälper för dom små . sen att lägga stenar bler ingen nytta har provat men mina större växter blåser ner ändå .
har ni nogra tips på skydd eller nåt
tack tack wub.gif wub.gif
morellen
kan du inte tynga ner krukorna så skulle väl det effektivaste vara att "förtöja" dem. Fixa så du kan binda de höga växterna mot nått slags stöd...
Alexander-VG-zon3
jag har tat bambu pinnar å försökt stödja å binda upp dom högre men det funkar inte .vinden tar inte fatt io det men slänger ändå ner dom på marken . men det ska väl sluta att blåsa snart . dom små krukorna kom jag på emd sten att man lägger på en massa stenrunt om dom ,så dom är fast nu bara blåser i bladen .
men tack ändå har man tur sllutar dte kankse snart
morellen
altså förankra växten mot själva väggen - utan att man gör så den bryts av...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon