Åsa, mälardalen zon 2
Ibland lyckas de på TV att sätta in filmer man mår bra av att titta på.

Började redan kl.9 då den hemlighetsfulla trädgården började på ettan, en av mina favoritböcker var det när jag var liten så det var en bra start på dagen. Ett par timmar senare var det en annan bokfavorit som började på TV och då på femman, Lilla huset på prärien och då inte den sliskiga amerikanska serien utan en ny som var baserad på böckerna. Och det är ju en helt annan story än serien som bara har namnen på några karaktärerna gemensamt med böckerna (serien fortsätter i morgon).
zaaritha
"Lilla huset på prärien", den som gått tidigare--den var sliskig!
Så--detta är alltså en ny inspelning?
Åsa, mälardalen zon 2
Detta är en nyinspelning från 2004 som går i 3 delar som mera följer böckerna, idag reste de i sin vagn över prärien och de kom fram till Kansas och har precis byggt ett litet timrat hus, avsnittet idag slutade med att ett gäng indianer kom på besök när pappa Charles inte var hemma.
Anki på Öland
Ohh, mina favoritböcker för kvällsläsningen med ungarna på den tiden det begav sig..... Har hela serien och började läsa den för mina barnbarn förra sommaren!
Anki
zaaritha
Då bör jag kolla på serien!
Den gamla med Laura Ingalls, avskydde jag! unsure.gif
Pirum
CITAT (Åsa @ mälardalen zon 2,14-04-2006, 19:01)
Började redan kl.9 då den hemlighetsfulla trädgården började på ettan, en av mina favoritböcker var det när jag var liten så det var en bra start på dagen.

Jag har aldrig läst boken, men har sett filmen förut, den är verkligen jättebra. Enormt välartikulerat skådespel (engelska barnskådisar är ofta bra), etc. Dagen avslutades med Foyle's War på NRK. SVT kör ju repriser nu, dagtid, men dessa avsnitt som går på NRK nu kommer förhoppningsvis att visas i Sverige snart. De är bra smile.gif
AnitaO
Lilla huset på prärien missade jag.
TV-Serien var lite väl klämkäck för min smak. smile.gif

Men jag kikade en stund på Greese däremot.
Vansinnigt stereotypt .... men kult tongue.gif
Kathy
CITAT (AnitaGg @ 15-04-2006, 06:28)
Vansinnigt stereotypt .... men kult tongue.gif

Hehe....jaaa....visst är Grease kult! wub.gif wub.gif wub.gif
Jag såg den på bio, då det begav sig. Tror jag hann med att se den sisådär 3-5 ggr. Travolta var min store idol då. wub.gif
stina
CITAT (Scrollan @ 15-04-2006, 09:00)
CITAT (AnitaGg @ 15-04-2006, 06:28)
Vansinnigt stereotypt .... men kult  :P

Hehe....jaaa....visst är Grease kult! wub.gif wub.gif wub.gif
Jag såg den på bio, då det begav sig. Tror jag hann med att se den sisådär 3-5 ggr. Travolta var min store idol då. wub.gif

Jag var och såg musikalen Grease med min 14-åriga brorsdotter förra året. Jättebra var den!!!

/Stina
Anki på Öland
CITAT (zaaritha @ 15-04-2006, 00:18)
Då bör jag kolla på serien!
Den gamla med Laura Ingalls, avskydde jag! unsure.gif

Laura Ingalls var hon som skrev böckerna så hon är med ändå. smile.gif
Anki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon