Full version: Lite bilder...
HelenaF
Jag tycker det är väldigt roligt att titta på alla era bilder. Det säger ju något om vilka ni är och dessutom ger det mycket inspiration! smile.gif
Därför vill jag gärna dela med mig lite av våra bilder också.
Så nu har min man fått lära mig lite basal bildhantering och jag har lagt upp lite bilder, det blir mer så småningom. Bla finns det en del bilder på mina frösådder, men de bilderna ligger fortfarande kvar i kameran och den delen (överföring från kamera till dator) har jag inte lärt mig än. Gissa vem som är datanissen i den här familjen... wink.gif

Jag har kollat igenom bilderna från 2004 och 2005 och valt ut en del. Tyvärr var det dåligt med mer översiktliga bilder av trädgården, det får jag ordna när det börjar grönska. smile.gif
Inga från Närke
Fina bilder du lagt in. Vad har du för kantstöd/sten på din upphöjda rabatt, den såg spännande ut.
ewa zon 3
Fina bilder, nu längtar man till sommaren och shortsväder

/Ewa smile.gif
maloppa
Jättehärliga bilder, har inte kommit så långt med min trädgård. Håller på att försöka få ngn struktur över huvud taget men det kommer väl. Blev lite avis på dina fina klematisar. Köpte en vit senblommande till min vita rabatt förra våren och när den väl blommade var den cerise mad.gif . Så jag går fortfarande och väntar på en vit storblommig men din småblommiga var ju inte helt fel den heller. Va fint du hade runt ditt växthus, själv har jag bara en leråker med ogräs och lite snödroppar....men även det ska bli bättre bara våren kommer på riktigt.
HelenaF
Roligt att ni gillar bilderna! Det är min man som fotar mest, och han gör det bra! smile.gif

Inga: Den upphöjda rabatten är egentligen bara upphöjd på ena sidan, den andra sluttar ner mot gräsmattan. Min man har byggt en "stödvägg" av överblivna rejäla brädor, ca 5 cm tjocka. Kanten är ca 1/2 m hög och rödmålad. Den är byggd med lite olika vinklar längs en avlång rabatt som slutar i en liten liten damm. Mellan rabatten och växthuset har vi en väldigt mysig uteplats. wub.gif
Lite svårt att förklara, ska försöka komma ihåg att fota imorgon så kan du få se.

Maloppa: Trist med din "vita" klematis, cerise är väl inte riktigt lyckat i en vit rabatt wacko.gif tongue.gif Jag kan verkligen rekommendera båda de vita sorter jag har, de är jättefina och blommar länge!
Jag tycker också att det har blivit riktigt mysigt runt växthuset, men jag har haft det fyra år nu och hunnit fixa till lite undan för undan.
Inga från Närke
CITAT (HelenaF @ 15-04-2006, 21:41)
Roligt att ni gillar bilderna! Det är min man som fotar mest, och han gör det bra! smile.gif

Inga: Den upphöjda rabatten är egentligen bara upphöjd på ena sidan, den andra sluttar ner mot gräsmattan. Min man har byggt en "stödvägg" av överblivna rejäla brädor, ca 5 cm tjocka. Kanten är ca 1/2 m hög och rödmålad. Den är byggd med lite olika vinklar längs en avlång rabatt som slutar i en liten liten damm. Mellan rabatten och växthuset har vi en väldigt mysig uteplats. wub.gif
Lite svårt att förklara, ska försöka komma ihåg att fota imorgon så kan du få se.

Tack för svaret.
AnitaO
Toppenfina bilder smile.gif
Nu slapp jag gå ut med kameran och ställa en fråga här på forumet.
Har massor av små söta pärlhyacinter i gräsmattan.
Bara det att jag inte visste vad dom hette innan jag kikade i ditt album rolleyes.gif
Helen i Piteå Zon 5
Välkommen hit HelenaF! rolleyes.gif Tack för titten av bilderna från din trädgård, ser fram emot fler rolleyes.gif /Helen
HelenaF
Nu har jag lagt in lite bilder på den upphöjda rabatten, plus lite förodlingsbilder och ett par underbara krokusbilder (de finns under vårblomning).

Tack Helen!

Roligt att kunna hjälpa till, Anita!

smile.gif rolleyes.gif smile.gif
malin72
vad fint du hade det smile.gif

blev medlem idag eller oj igår biggrin.gif (vad klockan går när man har kul)

kul att se vad mycket man kan göra...
har beställt från odla förra året och läst sidan mycket men aldrig
tänkt på forumet rolleyes.gif

men nu ska det snackas blommor för fyyyy vad familjen e trött på mitt prat med och om mina blommor laugh.gif

ha det / malin
HelenaF
Hej Malin, jag är visserligen väldans ny här jag också så jag kanske inte är rätt person... men jag säger "Välkommen hit" i alla fall smile.gif
Jag har turen att ha en trädgårdsintresserad man, men kankse inte lika "illa" som jag, så jag tycker också det är bra att man kan tjata av sig lite här. tongue.gif
malin72
Tack Helena!!!

så roligt att bara sitta och få massa ideer av alla med sååååå vackra trädgårdar.... wub.gif
snacka om att det kliar i fingrarna av allt man vill göra till sommaren

/malin
HelenaF
CITAT (malin72 @ 18-04-2006, 20:40)
snacka om att det kliar i fingrarna av allt man vill göra till sommaren

Jaa, mina kliar som bara den laugh.gif laugh.gif
Och vänta till sommaren går bara inte, jag är i full gång inne och har börjat lite smått i drivbänkarna och växthuset... biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon