lena:-)
men när, eller rättare sagt hur stora/höga skall de vara när man toppar dem?
Kan man låta dom stå ute soliga dagar (skyddade såklart mot den förhoppningsvis starka solen)?
unsure.gif unsure.gif
Anki V
.....och hur gör man med såna där låga (40 cm) som jag tror skulle bli snygg i en ampel. Jorden blir ju inte så djup i en kruka?

/Anki
Betty
Jag fyller ampeln med blomjord men har ett tunnt lager såjord överst. Sedan sår jag luktärterna direkt i ampeln (efter blötläggning över natten). Jag toppar sedan luktärterna flera gånger - över tredje bladparet. Bild på luktärtsampel från förra sommaren
Anki V
Tack Betty.

Det där var jättefint. wub.gif Nu vet jag hur jag ska göra.

Av "misstag" följde det med en påse små luktärtor från Br Nelson när jag var och handlade idag. laugh.gif laugh.gif

lenasch! Jag låter allt jag sått stå ute alla dagar över 4-5+ och hittills verkar ingen ta skada av det. Naturligtvis är jag försiktig i början. Förra året kånkade jag krasse, dahlior, och luktärtor ut och in från och med att dom var några cm.
Rätt eller fel, inte vet jag men det funkar för mig. wacko.gif

Min Blå Salvia har stått ute nästan en vecka nu och får bara komma in när det börjar närma sig 0 . I går kom det 5 cm blötsnö och var 3 gr varmt men salvian fick vara ute ändå.

/Anki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon