Full version: torkställning-olla?
Ninni
Hej
Jag har i flera års tid önskat mig en torkställning för örter (tror att det heter "olla").
Är det någon som vet var en sån finns att köpa?
mvh Ninni
Betty
Nästan längst ner på Den här sidan står det en del om en torkställning som heter Torkla.
evelina
Hej!
Kanske det är den här du menar??

Torkställning till örter
Ninni
Tack för svar.
En sån där i korg hade jag tänkt mig men inte hittat att köpa.
Men den där torklan är ju ett alternativ...
Merlin
Du kan göra dem själv!! Spika ihop en enkel ram och sätt fast myggnät med en häftapparat!! Nästan gratis och du kan göra hur många du vill. Bygg en ställning om du vill torka de "på höjden".
Ninni
Vad smart...jag har ju både myggnät och häftapparat. Men om det är någon som vet var man kan köpa sån där snygg torkställning i korgmaterial så vill jag gärna ha en sån. Den är så snygg.
Ninni
BME
Hej!
Robygge i Järna har dina snygga torkollor. (www.robygge.se)
Tyvärr verkar de inte ha dem i nätbutiken.
linvik
På Botaniska trädgården i Göteborg köpte jag en sån här som man hänger örterna i. Kanske mer snygg än användbar? 195 kr kostade den.
noora
Hängställningen är snygg, men problemet med att hänga örter (speciellt i en snygg ställning) är att man gärna hänger dem synligt, vilket innebär allt för ljust. Dessutom låter man lätt örterna hänga kvar för länge, så att de blir dammiga, bleknar och tappar smak. Snabb torkning av blad eller tunna kvistar i ett lager i flata korgar, på papperstallrikar eller tidningar har fungerat bäst för mig i alla fall. Men visst kan man ha några knippen hängandes framme som dekoration, och då skulle en sån där ställning vara väldigt bra smile.gif
linvik
CITAT (noora @ 20-04-2006, 10:44)
Hängställningen är snygg, men problemet med att hänga örter (speciellt i en snygg ställning) är att man gärna hänger dem synligt, vilket innebär allt för ljust. Dessutom låter man lätt örterna hänga kvar för länge, så att de blir dammiga, bleknar och tappar smak. Snabb torkning av blad eller tunna kvistar i ett lager i flata korgar, på papperstallrikar eller tidningar har fungerat bäst för mig i alla fall. Men visst kan man ha några knippen hängandes framme som dekoration, och då skulle en sån där ställning vara väldigt bra smile.gif

*doh* ohmy.gif
Visste att det var nåt krux med den här! laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon