|
ninnisky
16-04-2006, 17:56
SÅ är det ju nästa vecka dags för Lisebergs Trädgårdsdagar igen! Vilka har för avsikt att komma dit?? jag kommer nog att finnas där i alla fall 28 och 29 - men sedan är det dags att fira lite annat
Hannele
16-04-2006, 18:05
Redan nästa vecka?? 28:e april, kanske, då är vi i huvudstaden och tittar på sonen som spelar saxofon på kungens 60-års dag..
fruberglund
16-04-2006, 18:12
Har inte bestämt mig än men funderar på att åka dit. Vi får se.
ingrid fuxwall
16-04-2006, 18:59
Vad finns det för begivenheter där då? Berätta ! Visste inte ens att det fanns något sådant, borde kanske gå dit och få lite insperation ingrid
Kostar det pengar att komma in? Och i sådana fall hur mycket? Gick in på Liseberg.se och letade ett par sekunder, hittade inget, och i denna tid av informationsöverflöd så orkar jag inte spendera mer tid på det.
*Felix matte*
16-04-2006, 19:05
Tack för länken, tolkar jag det rätt kostar det 60kr precis som vanligt, får se om det kan tänkas vara värt det
anne-li i olofstorp
16-04-2006, 20:47
Har inte varit där på några år men kommer nog att försöka hinna med detta i år. Om inte annat är det roligt att se folk......
Brukar inte bara stanna med inträdet,,,,, det finns en del som kan spräcka den mest välfyllda plånbok (och någon sådan har inte jag i alla fall) Anne-Li
Hannele
16-04-2006, 21:00
Föredragshållarna på Liseberg. CITAT (Pirum @ 16-04-2006, 20:08) Tack för länken, tolkar jag det rätt kostar det 60kr precis som vanligt Med säsongskort för 150 kr kan man gå på Trädgårdsmässan alla fyra dagarna, gå på Julmarknad och lyssna på torsdags-jazz hela sommaren och lära sej dansa salsa gratis på måndagar och lyssna på Arvingarna, Flamingokvintetten och Streaples, gratis.
Man får inte ta med sig jycken dit.. Då får det vara.
Vi (maken & jag) tänkte gå, antingen fredag sent på em eller på lördagen...
ingrid fuxwall
16-04-2006, 21:42
CITAT (Hannele @ 16-04-2006, 22:00) Föredragshållarna på Liseberg. CITAT (Pirum @ 16-04-2006, 20:08) Tack för länken, tolkar jag det rätt kostar det 60kr precis som vanligt Med säsongskort för 150 kr kan man gå på Trädgårdsmässan alla fyra dagarna, gå på Julmarknad och lyssna på torsdags-jazz hela sommaren och lära sej dansa salsa gratis på måndagar och lyssna på Arvingarna, Flamingokvintetten och Streaples, gratis.  Då måste jag undersöka om dottern inte har kvar sitt kort och lånar ut det till mig (gör hon säkert) Känner igen det där, att det inte stannar vid inträdet. Har en viss förmåga att förköpa mig. Men hundarna får stanna hemma, de har inte på Liseberg att göra - ingen av dem klarar karusellåkning
Monica M zon 4
17-04-2006, 07:31
Jag åker dit på fredagen! Det är mysigt på Liseberg med alla fina planteringar. Hoppas vädret blir bra.
morellen
17-04-2006, 11:42
Få se om det blir bebis eller trädgårdsdagar för mig i år..
Jill-Ulrika
17-04-2006, 12:52
Om jag ska gå blir det nog den 28:e eller 1 maj men har inte bestämt mig riktigt än;)
Jag skall dit iallafall..just nu verkar det som om det blir på lördagen.. ...dvs OM vi får nån som kan mjölka för oss och OM mamma får nån som byter dag på jobbet..och på söndag kunde hon inte alls.. Annars får det bli 1 maj...fast då kan ju inte dottern för hon skall vara förstamajtalare här i stan... För fredagen är ju ingen idé eftersom attraktionerna inte är i gång då och då vill inte pojkarna vara med.. Det börjar bli besvärligt att sy ihop nåt med hela familjen..
Jag ska försöka gå men jag vet inte vilken dag ännu
maloppa
27-04-2006, 07:53
Jag har sett fram emot Lisebergs trädgårdsdagar ända sedan förra året. Det fanns så mycket roligt att titta på, bli inspirerad av och kunniga människor att fråga. Köpte jättefina kryddväxter till superbra pris och för tre! år sedan köpte jag min oslagbart bästa sekatör till mässpris. Den är lika bra fortfarande och jag kan rekommendera alla som är det minsta intresserade av trädgård att försöka ta sig dit. Det är absolut värt de 60 kronor det kostar i inträde till skillnad från tex Tjolölolms slott som jag var på förra året, det kändes som bortkastade pengar. Dessutom har de en hel del kul kurser o föreläsningar, själv funderar jag på att gå en kurs i pilflätning som går varje dag 12,30 och 15,30. Jag kommer vara där både fredag och måndag, kanske vi syns
kanske satsar på ett inträdeskort för hela säsongen...får se om jag kan dra med pojkvännen, förrförra året fascinerades han av amerikanska blåbär, va stora!!!
Hannele
29-04-2006, 08:18
DEt var mycket att titta på, trevliga föreläsningar och ösregn på slutet.. Lite handlade jag också.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|