Full version: idag från växthuset
kerstin z5-6

redan fullt smile.gif

Cacki
Du milde så mycket växter! Trångt är väl bara förnamnet, ser det ut som.
Hur får du själv plats att sköta om dem? Karlsson på taket- propeller eller!? wink.gif biggrin.gif
Cacki
Helen i Piteå Zon 5
Jag tycker det ser helt underbart ut biggrin.gif
såg inte din tråd innan jag gjorde en egen sad.gif jag hade ju kunnat 'haka' på här rolleyes.gif /Helen
kerstin z5-6
Hihi -smile.gif Gör väl inget -nu ska jag läsa din tråd !
ingrid fuxwall
Hur stort är växthuset?

ingrid
kerstin z5-6
det är ca 20 kvm
ingrid fuxwall
Vad avundsjuk jag blir
gunnelö
DÄR! Jag hittade lite plats åt dig där cigaretterna och tändaren ligger. Vad tänker du sätta där? biggrin.gif biggrin.gif

Underbart växthus!! rolleyes.gif

Gunnel Ö
kerstin z5-6
Jag har en påse tobakfrö de passar nog där :9
gunnelö
laugh.gif laugh.gif

Gunnel (som just har planterat om alla tobaksplantor, uppskattningsvis 100 - 120 st. Kanske man borde bli rökare för inte vet jag var jag ska plantera dem så småningom. Fast det är ju fel sort förstås).
Anna Maria
Vad härligt det ser ut Kerstin, bra och rejäla bänkar har du ser jag. Och stora fina utskolade plantor, och en pelargon (minst)! Hur varmt är det i ditt växthus?
Mitt är äntligen klart nu, fast jag kör utan värmefläkt. Och allting står på golvet (=stampat jordgolv) i lådor eller på hyllor på väggarna för jordbäddarna och gången är inte klara än, det är nog bara jag som verkligen ser hur otroligt vackert det är!

Maria utanför Enköping
kerstin z5-6
mitt är +8 som lägst och dagtid över 20 om solen lyser .. vid moln +18
Klart det är snyggt i ditt smile.gif ta bilder !
ingrid fuxwall
Detta 20 kvm stora växthus, är det byggsats eller egenhändigt bygge?

Först hade jag bestämt mig för att köpa ett litet växthus men efter att ha läst här insåg jag att det måste vara 10 kvm men nu - vill jag ha ett jättestort och funderar på hur man ska komma billigast undan.
Undersökte priser på plastskivor förra året och de är ju jättedyra.

Några tips?

ingrid
kerstin z5-6
Detta har maken byggt åt mej förra sommaren -vi kom över isoglas billigt jättestora/ fönsterauktiom på fabrik.. virket hade vi själva -(skog) så det kostade inte så mycket

här under byggnation
linoljefärg med pigment

10 kvm .. det växer man ur fort om man är nipprig som jag smile.gif
BjursBerit
Det ser fint ut biggrin.gif
Jag har gått här och funderat om jag skulle bygga ett större växthus nästa sommar, men förstår nu att det ska jag nog INTE göra...jag komer barq att så mer då biggrin.gif
Så jag kommer nog ändå inte att rymmas wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon