Full version: Växthuset.....
Helen i Piteå Zon 5
Sakta men säkert fylls det på med växter i växthuset. Plantorna är ovanligt små, har varit för lite värme och sol rolleyes.gif Nu får vi hoppas att våren kommer på riktigt snart så allt börjar spira, både ute och i krukor. Så här ser det ut i dag....
http://www.alltomtradgard.se/forum/user_al...php?userid=4053

Hur ser det ut hos er??? / Helen
kerstin z5-6
Underbaaart , men jag håller med dej om att först nu är det sprutt på dem .. de har stampat länge nu i kylan .. och när jag ser din skog av lappar vet jag att det är vad jag måste göra denna vecka .. Märka rubbet !
Så välordnat du har det -som vanligt smile.gif
Ingela_67
Nu är det gjort.... biggrin.gif Jag (nåja, gubben hjälpte till också, ska inte ta åt mig hela äran wub.gif ) i 4 hela timmar har vi hållit på och kånkat och burit alla plantor ut i växthuset..men nu är det äntligen gjort. Ska ta en bild i morgon så får ni se hur mina plantor ser ut.

Nu får det fasiken komma sol och värme...så det sätter fart på växtligheten

Ha en fortsatt trevlig kväll.

// Ingela. smile.gif
jåj
Här Göteborg samma sak det växer långsamt och trögt, käns som jag sådde för sent ...

Men det blir nog som vanligt, en bit in i maj är det normalstort brukar vara så att det som missas i början ganska snabbt hämtas in laugh.gif

Men men om detta är början på nästa is tid så... käns inte som man vil tro på den globala uppvärmningen...

JÅJ
pisanggoreng
Såhär såg det ut hos mig igår:

kerstin z5-6
vackert Pisang , och gott om plats i alla fall ännu smile.gif
Bitta98
och så här ser det ut i mitt.

maloppa
Så här såg det ut hos mig igår när jag flyttat ut mina omskolade plantor.

Har ju inte lika mycket som ni andra men jag är mer än nöjd. Vet inte riktigt var jag ska göra av allt ändå när det växer upp.
Lady Hamilton
Detta har jag i mitt växthus tills i morgon då mina Peneér skall flytta till Umeå. Och en del annan sommar plant får flytta ut i stället

kerstin z5-6
Vilka söta penseer! Åh .. jag måste så dem igen nästa vår .. smile.gif
Anna Maria
Hamilton, när sådde du dina penséer?
De ser jättefina ut!
Mina blommar minsann inte ännu...

Maria utanför Enköping
Lady Hamilton
CITAT (Anna Maria @ 21-04-2006, 19:59)
Hamilton, när sådde du dina penséer?...

19 November 2005
men.....det var nog en månad för tidigt laugh.gif Har måsta "noppa knoppar" sedan i Mars
Penseé tråden om du vill läsa
ewa zon 3
CITAT (Hamilton @ 21-04-2006, 10:26)

Dom där "frilligga" blir jag lite förälskad i wub.gif Namn?

/Ewa
Lady Hamilton
smile.gif Jag köpte 4 plantor i fjol på Älvsjömässan och då kallades de för
"Roccoco" eller ""Kruskantade" Och från dessa tog jag frön i höstas. Så jag vet inget sort namn smile.gif
I år så fanns de inte på Älvsjömässan (vad jag såg?)
Men jag har sett liknande i frö kataloger i år.
Och de finns även till försäljning på vissa ställen här om kring men då tar de 20-25 kr st. ( ohmy.gif )
kerstin z5-6
Så 1 januari lär passa bra med sådd då -eller vad säger expertisen Hamilton ? biggrin.gif
pisanggoreng
Bild från idag:

(Mina penséer, som trots sådd i november fortfarande är 2 cm 'stora' åker i komposten
imorgon efter att ha sett Hamiltons...)
Lady Hamilton
CITAT (kerstin z5-6 @ 22-04-2006, 18:48)
Så 1 januari lär passa bra med sådd då -eller vad säger expertisen Hamilton ? biggrin.gif

Ja varför inte!? laugh.gif "Någon" har ju sagt att det är då man skall börja med årets sådd!
Lady Hamilton
CITAT (pisanggoreng @ 22-04-2006, 18:52)
...Mina penséer, som trots sådd i november fortfarande är 2 cm 'stora' åker i komposten
imorgon efter att ha sett Hamiltons...

laugh.gif Kanske jag ska sluta och sätta in bilder??

sad.gif Nä ärligt talat så tycker jag att det var trist att det inte gick så bra för dig med Penseé sådden............

smile.gif Men nu glömmer vi det och ser frammåt! NU gäller sommarplantor......
Thalassa
Pisang: Jösses vilket projekt! Skulle jag föreslå något dylikt för sambon så skulle jag nog aldrig mer se honom wink.gif. Jag är stort imponerad!!
Helen i Piteå Zon 5
Vilka hääärliga bilder!! Och snart ser det likadant ut igen i våra växthus biggrin.gif Jag flyttade ut 22 mars -07 och vi är snaaart där yes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon