adrian
Mitt 1:a växthus byggde jag på en timma kanske, och det gick på 14 kr (det syns kanske.. laugh.gif )

Jag köpte 1 st läkt som kostade 14 kr, resten var hemplockat från div. byggjobbplatser, det hela liknade en stor 4-kantig kondom, för plasten hade samma färg som en sådan.. blink.gif laugh.gif

Det hela råkade ut för en storm...Och sen blev det ännu pinsammare.. laugh.gif

Nu var det nere i ca: 1 kr... laugh.gif

Men,men...Sånt är livet... rolleyes.gif tongue.gif

Idag ser det bättre ut, men det är roliga minnen med hur det var när jag började med växthusodlingen... tongue.gif
HelenaF
Kan inte hjälpa det... jag sitter och fnissar högt tongue.gif biggrin.gif laugh.gif wub.gif
adrian
CITAT (HelenaF @ 16-04-2006, 21:13)
Kan inte hjälpa det... jag sitter och fnissar högt  :P  :D  :lol:  :wub:

ja... Det gör jag med.. tongue.gif

Jag har gjort massor med saker som jag inte kan förstå HUR jag kunde ha gjort förr i tiden...

(konstigt att ingen låste in mig...) wacko.gif smile.gif rolleyes.gif tongue.gif laugh.gif
Irene_L
Ja ibland blir det inte som man har tänkt sig! rolleyes.gif Nu är det ju en rolig sak att minnas. Det var tur att du tog kort på det, ett före och ett efter kort!! Det verkar som att du inte hade några växter i det och det var nog tur det. laugh.gif
mvh
Irene
adrian
CITAT (Irene_L @ 16-04-2006, 21:28)
Ja ibland blir det inte som man har tänkt sig! rolleyes.gif Nu är det ju en rolig sak att minnas. Det var tur att du tog kort på det, ett före och ett efter kort!! Det verkar som att du inte hade några växter i det och det var nog tur det. laugh.gif
mvh
Irene

Nja..Det VAR växter i det men de är ganska sega av sig...smile.gif

Ju galnare ungdom desto gladare minnen på ålderns höst... smile.gif

(nytt ordspråk)

En gång hade grannen spikat dit en lång bräda för att stötta upp det för det hade liksom "farit" in i hans trädgård.. laugh.gif

En annan gång så var det som om en jätte "trampat" på det rakt uppifrån... tongue.gif

Fy 17 vad det såg ut... laugh.gif
ingrid fuxwall
Blir kanske bojkottad som tycker att det var ett fint växthus - inte kan du hjälpa att det blåste så förskräckligt.

ingrid
storm
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
yenny
CITAT (ingrid fuxwall @ 16-04-2006, 22:44)
Blir kanske bojkottad som tycker att det var ett fint växthus - inte kan du  hjälpa att det blåste så förskräckligt.

ingrid

Jag tyckte också det var riktigt fint... eller i alla fall bra som första.. för att testa om det är det man vill pyssla med.
adrian
CITAT (yenny @ 16-04-2006, 21:53)
CITAT (ingrid fuxwall @ 16-04-2006, 22:44)
Blir kanske bojkottad som tycker att det var ett fint växthus - inte kan du  hjälpa att det blåste så förskräckligt.

ingrid

Jag tyckte också det var riktigt fint... eller i alla fall bra som första.. för att testa om det är det man vill pyssla med.

Ja, jag kommer ihåg hur det kändes att kliva in i det när det var färdigbygt.. rolleyes.gif tongue.gif

Den känslan glömmer jag aldrig, man blir som ett barn och vill bara springa omkriong därinne och skratta... tongue.gif

Idag har jag ett BÄTTRE växthus och Sam vill alltid dra in mig in dit för att vattna växterna och dra upp namnetiketterna.. wub.gif

(fast han är inte lika sprallig som jag är när jag kliver in i det.. tongue.gif)

Han är mycket allvarlig och seriös när han håller på med växterna... blink.gif smile.gif
linvik
Det där påminner om min pappas växthus när jag var liten :-o
Fast plasten var rutig. Jag vill å det bestämdaste inte jämföra växthuset med en k****m ;-)
Kathy
Jösses!! blink.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
...man ska inte skratta...men det går inte att låta bli.... laugh.gif biggrin.gif biggrin.gif wub.gif wub.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon