Kathy
Vi övernattade hos morbrodern och han har ett stort hus. Kissarna hade fullt schjå att upptäcka allt som gick att upptäcka, både inomhus och utomhus.
En plats som var speciellt spännande, var att ligga under en låg, lång kökssoffa som stod på övervåningen.
Och eftersom soffan var så låg, så går det inte att dammsuga under den.....
Efter ett tag kryper det fram två mycket dammiga ulltussar.....örrk. wacko.gif wacko.gif

Som sagt, vi planerar nu att hyra ut dem halvtimmesvis som dammsamlare. Det är bara att skicka in dem under den möbeln och vips så rullar de sig därunder och efter det är det bara att locka fram dem. Det kommer garanterat vara dammfritt under möbeln efteråt, för alla dammtussar har fastnat i den fluffiga pälsen.

Någon som vill hyra en dammuppsamlare? biggrin.gif
forget-me-not
wub.gif
yla
haha min kattvakt påstår att de finns katt hår kvar jämt
fniss så kan de väl inte vara
dom e ju bara där en vecka i stöten
eller?????
tvivlar lite på den rengörande effekten
kan vara så att du kommer o få skadeståndskrav för dom lämnar efter sej mer än dom tar bort sad.gif tongue.gif
AnitaO
Perfekta minidammsugare laugh.gif
Alternativt kan man hyra en norrlänning och lägga honom på golvet famför soffan.
Sen frågar man om han vill ha kaffe.
Jooooo .... (på inandning) laugh.gif rolleyes.gif
Kathy
CITAT (oldwolfie @ 16-04-2006, 23:36)
tvivlar lite på den rengörande effekten
kan vara så att du kommer o få skadeståndskrav för dom lämnar efter sej mer än dom tar bort sad.gif tongue.gif

Ja, nu hårar dessa katter relativt lite med tanke på t.ex Norsk skogkatt, huskatt och andra raser. Skulle möjligtvis vara Phynx och Rex som hårar mindre. smile.gif
Kathy
CITAT (AnitaGg @ 17-04-2006, 06:24)
Alternativt kan man hyra en norrlänning och lägga honom på golvet famför soffan.

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
yla
har man redigt dammigt får man ta in flera norrlänningar på en gång haha laugh.gif laugh.gif biggrin.gif
Reserv
CITAT (AnitaGg @ 17-04-2006, 06:24)
Perfekta minidammsugare laugh.gif

ohmy.gif blink.gif hallå där!!!Är det nån sorts diskriminering här? unsure.gif tongue.gif
yla
ähh inte då norrlänningar e trevliga
fniss o dessutom MYCKET trevligare än dammsugare så
fick jag välja tog jag helt klart norrlänningen

observera att jag skojjar laugh.gif
Reserv
CITAT (oldwolfie @ 17-04-2006, 10:09)
ähh inte då norrlänningar e trevliga
fniss o dessutom MYCKET trevligare än dammsugare så
fick jag välja tog jag helt klart norrlänningen

observera att jag skojjar laugh.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
kristerh
CITAT (Scrollan @ 17-04-2006, 07:29)
Ja, nu hårar dessa katter relativt lite med tanke på t.ex Norsk skogkatt, huskatt och andra raser. Skulle möjligtvis vara Phynx och Rex som hårar mindre. smile.gif

Dessutom tappar de inte enstaka strån, utan det blir oftast en liten tuss, enkel att plocka upp wink.gif rolleyes.gif
krister
Kathy
CITAT (kristerh @ 18-04-2006, 11:10)
Dessutom tappar de inte enstaka strån, utan det blir oftast en liten tuss, enkel att plocka upp wink.gif rolleyes.gif
krister

Precis. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon