linh
Titta vilken skillnad i storlek det är på dessa :-)

Ja, här är samma bild, i myyyycket mindre version för annars får man inte ha den i albumet här:

kristerh
Här har du en till som gillar de småblommiga, equestris och andra, dessutom får de lätt bäbisar (keikis)
krister
linh
ja, dig kommer jag ihåg! Du bor i Stockholm också. Var brukar du köpa dina småblommiga?
kristerh
mest på orkidéhuset, de brukar ha olika sorter, var där igår (dumt nog)
de hade massor av blommande equestris och andra småblommiga,
kom hem med 4 st vilande (kommer inte ihåg namnet just nu) men de har kostat 480-580kr st nu tog de endast 100:- wub.gif har spanat in dem länge men de har varit så dyra, men nu slog jag till...
krister
linh
å, equestris är så fiiin! Jag var där en sväng idag :-)
Tittade också på de blomvilande, men hittade ingen med tillräckligt fina blad... men nog var jag lite sugen på en Veitchiana!
linh
här är en som var blomvilande då jag köpte den på Orchidehuset:

Jättetrevlig överaskning när blomman slog ut!
kristerh
CITAT (linh @ 20-04-2006, 21:12)
men nog var jag lite sugen på en Veitchiana!

SÅ hette de jag köpte den är underbar!!!
åk dit igen o köp! laugh.gif
krister
linh
köpte du FYRA sådana? huh.gif

inte undra på att bara fanns sketiga plantor kvar laugh.gif
Jag är jättekräsen när det gäller bladen... vill ha minst 4 blad som ska vara fina och oskadade! Eller ja, liiite naggad i kanten gör väl inget, men de ska se bra ut tongue.gif
Biggan_
CITAT (kristerh @ 20-04-2006, 12:56)
mest på orkidéhuset, de brukar ha olika sorter, var där igår (dumt nog)
de hade massor av blommande equestris och andra småblommiga,
kom hem med 4 st vilande (kommer inte ihåg namnet just nu) men de har kostat 480-580kr st nu tog de endast 100:-  :wub: har spanat in dem länge men de har varit så dyra, men nu slog jag till...
krister

Det där är inte rättvist sad.gif

Phal. Veitchiana är en hybrid. Phal. equestris x Phal. schilleriana. Jättesöt blomma, lite bilder på den Phal. Veitchiana
kristerh
Har 5 st nu wink.gif fick med mig en keikis när jag var på orkhuset för 1 år sedan (tror ingen såg nåt)...
men den har lite annan färg än de på bilden wink.gif
krister
linh
säg mig, vad ska du ha 5 st Veitchiana till? huh.gif

mmm, bladen på de på Orchidehuset var fläckiga... liknar inte alls de på Birgittas bild...
kristerh
CITAT (linh @ 24-04-2006, 22:52)
säg mig, vad ska du ha 5 st Veitchiana till? huh.gif

Jag sätter de 3 st i en ampel och de 2 andra i en annan, när de sedan blommar som de gör i mängder blir det urläckert wub.gif finns inget snyggare än de småblommiga är de väller ut över en ampel.
krister
linh
ah, då förstår jag! Meddela sen när de blommar och du har fotat!

Nu finns det en equestris alba ute på tradera... men jag _ska_ inte ha! tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon