Kathy
Hittade följande nyheter på nätet nu, på morgonen:

16-årig flicka blev ihjälkörd.

10-åring mördad för att ätas.

Kvinna körde ut över stupet.

Mördad för att ätas.

Man ska nog inte börja dagen med att läsa nyheter.....så mycket hemskheter. sad.gif
AnitaO
*ryser* Kanibaler!! ohmy.gif
Nånstans så tror man (eller vill tro) att dom bara finns i sagoböckerna sad.gif
Kathy
CITAT (AnitaGg @ 17-04-2006, 08:44)
*ryser* Kanibaler!! ohmy.gif
Nånstans så tror man (eller vill tro) att dom bara finns i sagoböckerna sad.gif

...Jag vill nog helst inte ha dem där...heller.
Gillan
Det absolut perfekta sättet att väcka en sovande
depression till liv blink.gif ohmy.gif

Nej skämt åtsido, man måste ju hålla sig ajour också tongue.gif
Och då ingår ju tyvärr också de där deprimerande
nyheterna sad.gif sleep.gif unsure.gif
Reserv
CITAT (Scrollan @ 17-04-2006, 08:53)
CITAT (AnitaGg @ 17-04-2006, 08:44)
*ryser* Kanibaler!!  :o
Nånstans så tror man (eller vill tro) att dom bara finns i sagoböckerna  :(

...Jag vill nog helst inte ha dem där...heller.

Sagoböcker va´väl kanske inte rätta stället heller, snarare en rejält läskig rysare, och Scrollan, man ska inte börja dan med sånt där, jag väljer att vakna till ordentligt innan jag öppnar dina länkar, men jag kan juh föreställa mig va´dom innehåller wacko.gif
Kathy
CITAT (Reserv @ 17-04-2006, 08:56)
Scrollan, man ska inte börja dan med sånt där, jag väljer att vakna till ordentligt innan jag öppnar dina länkar, men jag kan juh föreställa mig va´dom innehåller wacko.gif

Näää...öppna dem inte.
Kathy
CITAT (Evgeni @ 17-04-2006, 08:55)
Nej skämt åtsido, man måste ju hålla sig ajour också tongue.gif
Och då ingår ju tyvärr också de där deprimerande
nyheterna sad.gif sleep.gif unsure.gif

Jag ska nog sålla lite bättre bland nyheterna.
Hannele
CITAT (Scrollan @ 17-04-2006, 07:41)

Skaffa en hobby, eller besök biblioteket eller gå på nåt mysigt kafé och träffa trevligt folk.. blink.gif
Kathy
CITAT (Hannele @ 17-04-2006, 10:05)

Skaffa en hobby, eller besök biblioteket eller gå på nåt mysigt kafé och träffa trevligt folk.. blink.gif

Skaffa en hobby?? Skojjar du?? laugh.gif biggrin.gif tongue.gif

Mina hobbies är: vår sommarstuga, våra katter, kattutställningar, sy, gå på teater/konserter, resor, handarbete, fotografering, måla, träning...m.m....m.m.
Utöver det så umgås jag med mina vänner, min och min mans släkt......hinner inte alltid med det jag vill.
.............................
Edit: kom på några fler av alla mina intressen. tongue.gif

Vad har du själv för en hobby? wink.gif wink.gif wink.gif
Hannele
CITAT (Scrollan @ 17-04-2006, 09:42)
Vad har du själv för en hobby?  ;)  ;)  ;)

En?? ohmy.gif
De är nog flera; trädgåd, böcker, foto, musik, teater, tränig, vänner, familj och annat trevligt. sleep.gif
Kathy
CITAT (Hannele @ 17-04-2006, 12:50)
Vad har du själv för en hobby?  wink.gif  wink.gif  wink.gif

En?? ohmy.gif
De är nog flera; trädgåd, böcker, foto, musik, teater, tränig, vänner, familj och annat trevligt. sleep.gif

Så pass. rolleyes.gif
Med tanke på att du tyckte jag skulle skaffa mig en hobby, så tänkte jag att du kanske bara hade en hobby själv. rolleyes.gif wink.gif

Sen förstår jag inte din långsökta koppling mellan nyhetsartiklar som är publicerade i Aftonbladet till att du tyckte jag skulle skaffa mig en hobby - men det kanske du kan förklara, Hannele? smile.gif
Reserv
CITAT (Scrollan @ 17-04-2006, 14:41)
CITAT (Hannele @ 17-04-2006, 12:50)
Vad har du själv för en hobby?  wink.gif  wink.gif  wink.gif

En?? ohmy.gif

Så pass. rolleyes.gif
Med tanke på att du tyckte jag skulle skaffa mig en hobby, så tänkte jag att du kanske bara hade en hobby själv. rolleyes.gif wink.gif

Sen förstår jag inte din långsökta koppling mellan nyhetsartiklar som är publicerade i Aftonbladet till att du tyckte jag skulle skaffa mig en hobby - men det kanske du kan förklara, Hannele? smile.gif

Världen blir inte bättre/kärleksfullare för att man undviker att läsa dagstidningarna, tror man det så gör man som strutsen som stoppar huvet i sanden när den blir rädd blink.gif
Kathy
CITAT (Reserv @ 17-04-2006, 14:54)
Världen blir inte bättre/kärleksfullare för att man undviker att läsa dagstidningarna, tror man det så gör man som strutsen som stoppar huvet i sanden när den blir rädd blink.gif

Visst är det så. smile.gif

Sen kan man naturligtvis önska att vissa nyheter inte skulle hända, men världen är full av hemskheter, tyvärr. sad.gif

Möjligtvis kan man bli medveten om sin omvärld och försöka påverka den, i stort och smått, utifrån en själv. wub.gif
yenny
CITAT (Hannele @ 17-04-2006, 10:05)

Hmmm... vad mena du med det där Hannele... lät lite elakt tycker jag... eller tolkar jag dej fel unsure.gif
Hannele
CITAT (Reserv @ 17-04-2006, 13:54)
Världen blir inte bättre/kärleksfullare för att man undviker att läsa dagstidningarna

Ja, världen blir visst bättre, om vi slutar att snaska i oss i andras olyckor!
Vi människor har alltid att val; antingen alltid tro på det negativa och det värsta om allting,
låsa in oss i vår kammare och vänta på att olyckor drabbar även oss.

Eller så kan vi lämna vår kvällstidningsvärld i vår lilla kammare,
gå ut och vara lite aktiva och försöka göra världen lite bättre!
Det finns mycket man kan göra, bättre än bara läsa om andras olyckor.. wub.gif

Att läsa om andra helt obekantas olyckor tar mycket av vår positiva energi, som kan användas till mycket nyttigare saker. Hjälpa våra gamla och kära i närheten? Hur många sitter inte ensamma? Orkar inte ens läsa tidning...
AnitaO
CITAT (Hannele @ 18-04-2006, 08:04)
Eller så kan vi lämna vår kvällstidningsvärld i vår lilla kammare,
gå ut och vara lite aktiva och försöka göra världen lite bättre!
Det finns mycket man kan göra, bättre än bara läsa om andras olyckor.. wub.gif

Att läsa om andra helt obekantas olyckor tar mycket av vår positiva energi, som kan användas till mycket nyttigare saker. Hjälpa våra gamla och kära i närheten? Hur många sitter inte ensamma? Orkar inte ens läsa tidning...

Eller så kan det få oss att vakna inför den ondska som finns omkring oss.
Och förhoppningsvis vara mer uppmärksam på tecknen och kanske hjälpa någon i nöd. smile.gif
Reserv
Tur säger jag bara att världen inte är överbefolkad av "strutsar" rolleyes.gif Engagemang och empati......undra om man inte fick lära sig dom orden i skolan förr unsure.gif sad.gif Det må va´att det finns såna son "snaskar sig" över andras olyckor, men som man känner sig själv känner man andra. huh.gif
Kathy
CITAT (Hannele @ 18-04-2006, 08:04)

Självklart har vi människor ett val i vad vi ser och gör. wub.gif

Du väljer att kalla det för att "snaska i andras olyckor" - jag väljer att kalla det för att inte hålla sig med strutsmentalitet, världen blir inte mer oskuldsfull för att man inte vill se.

Aha, du tycker jag ska "ut och hjälpa gamla i närheten"?
Jag märker att du inte känner mig speciellt väl, och det är okej, jag bjuder på det. wub.gif
Men tyck inte att jag ska göra en massa när du inte ens vet vad jag jobbar med, t.ex.
Hannele
CITAT (Scrollan @ 18-04-2006, 07:26)

Ja, det gör jag, även såna som inte är släktingar...

CITAT (Reserv @ 18-04-2006, 07:18)
Tur säger jag bara att världen inte är överbefolkad av "strutsar"

Alla Scrollans "nyheter" kom från kvällstidningen Aftonbladet, hälften var nyheter från USA...
Det är inget annat än att snaska i andras olyckor! sad.gif
Gör inte världen bättre.
Berith
CITAT (Reserv @ 18-04-2006, 08:18)
Tur säger jag bara att världen inte är överbefolkad av "strutsar" rolleyes.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif Och du tror att världen ser ut som aftonbladet visar den? Neej, jag håller med Hannele, gör nåt annat än att läsa aftonbladet.

En liten petitess - strutsar gömmer aldrig huvvet i sanden när dom är rädda, och inte annars heller.
Reserv
CITAT (Hannele @ 18-04-2006, 08:26)

Tur säger jag bara att världen inte är överbefolkad av "strutsar"

Alla Scrollans "nyheter" kom från kvällstidningen Aftonbladet, hälften var nyheter från USA...
Det är inget annat än att snaska i andras olyckor! sad.gif
Gör inte världen bättre.

Är det just Aftonbladet du har nåt emot!! blink.gif Okay wacko.gif Det som händer i USA är tyvärr inte omvärlden immuna emot huh.gif
Kathy
CITAT (Hannele @ 18-04-2006, 08:26)

Då kan jag upplysa Hannele om att jag har jobbat och jobbar inom LSS sedan 17 år tillbaka med personer med grav till lindrig utv störning, psykiska funktionshinder och neuropsykiatriska funktionshinder. Jobbar även extra inom hemtjänsten. Har tidigare arbetat inom geriatriken.

Vad är ditt bidrag till en bättre värld?
AnitaO
Varje sida har visst 2 mynt trots allt rolleyes.gif
Vem bestämmer om man "håller sig uppdaterad" eller "snaskar i andras olycka"?

Håller med Reserv i detta fallet.
Genom sig själv känner man visst andra.

Att man läser tidningen utesluter väl knappast att man tar hand om gamlingar.
Kan man inte göra både ock? unsure.gif
Hannele
CITAT (Scrollan @ 18-04-2006, 07:32)
Då kan jag upplysa Hannele om att jag har jobbat och jobbar inom LSS sedan 17 år tillbaka med personer med grav till lindrig utv störning, psykiska funktionshinder och neuropsykiatriska funktionshinder. Jobbar även extra inom hemtjänsten. Har tidigare arbetat inom geriatriken.

Och?
Det har jag också gjort.. många många år.
Kathy
CITAT (Hannele @ 18-04-2006, 08:39)
CITAT (Scrollan @ 18-04-2006, 07:32)

Och?
Det har jag också gjort.. många många år.

blink.gif blink.gif

Jag hoppas, för de gamlas skull, att din attityd inte märks när du arbetar med dem. sad.gif sad.gif sad.gif
Hannele
CITAT (Scrollan @ 18-04-2006, 07:46)
Jag hoppas, för de gamlas skull, att din attityd inte märks

Och vad är det??
Att man ska vara mer positiv..
AnitaO
CITAT (Hannele @ 18-04-2006, 08:52)

Och vad är det??

Det skulle säkert inte skada i alla fall smile.gif
Reserv

Och vad är det??

Jag har svårt att hitta det positiva i den här tråden över huvud taget unsure.gif Trådskapern talade bara om att man inte borde börja dan med att läsa sånt, hon har juh inte sagt nåt annat, ut och hacka i berget istället för på andra huh.gif
*Felix matte*
Herregud.... jag fattar inte varför man skulle blunda för nyhetsrapportering ohmy.gif
Hur i herrans namn kan man ha någon som helst uppfattning om situationen i världen (den vi alla delar) om man bara läser lokala nyheter och nöjessidorna.

Sedan så är det inte bara AB och Expressen som rapporterar från t.ex USA... det gör även DN, Svd och övrig Svensk media.

Att sätta helgongloria på sig själv och bläddra förbi alla "otäcka, tråkiga" nyheter, det är att blunda för verkligheten.
Jag läser många tidningar varje dag och följer en del nyhetssändningar på TV... fördenskull "snaskar" jag inte i någons olycka.
Jag håller mig ajour om vad som händer runtomkring oss. smile.gif
Hannele

CITAT (Reserv @ 18-04-2006, 07:56)
Trådskapern talade bara om att man inte borde börja dan med att läsa sånt, hon har juh inte sagt nåt annat

Ska man läsa? Eller inte läsa? biggrin.gif
Biggan_
CITAT (Hannele @ 18-04-2006, 09:09)

CITAT (Reserv @ 18-04-2006, 07:56)
Trådskapern talade bara om att man inte borde börja dan med att läsa sånt, hon har juh inte sagt nåt annat

Ska man läsa? Eller inte läsa? biggrin.gif

Det är ju fritt val om man vill läsa eller ej! sleep.gif smile.gif
Berith

Och vad är det??

laugh.gif laugh.gif laugh.gif Läs aftonbladet för dom!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon