Hjälp mej alla duktiga
Jag har 2 växter - kolla albumet - som jag skulle vilja veta namnet på, jag har haft dem länge och de växer snällt, dock utan att blomma
mvh Lena
Åsa, mälardalen zon 2
17-04-2006, 13:51
Bild nr 1 tycker jag ser ut som murgrönsaralia (Fatshedera lizei)
Hej Åsa
tack för svaret men det kan de inte vara eftersom jag har haft en sådan och vet hur den ser ut. denna växt har Jättetunna blad och är inte lika kraftig utan mer "vattnig" i växtsättet
hälsn. Lena
Tvåan liknar rosmarin tycker jag.
Ophelia
17-04-2006, 17:08
Kan ett vara en vaxranka (Senecio macroglossus)? Två ser ut som en rosmarin, ett mycket fin och kompakt exemplar
Hej
så roligt att få svar. Tyvärr så är det inte heller denna gång rätt svar, jag har varit ut på nätet och kollat de förslag som jag har fått och det är inte de blommorna.
hälsningar Lena
Jag är nästan säker på att det är en Sommarmurgröna (Senecio Tamoides)
jag fick ett skott av en gammal tant i östersund för länge sedan den var så vacker,men den frös ihjäl en vinter när jag flyttade,jag har sökt efter ett nytt ex
men verkar vara omöjlig att få tag på,hur fick du tag på din.
Ophelia
18-04-2006, 18:17
Jag lovar att den är.Jag hadde min hängande i ampel ,rankorna hänger jätte snygt fast min blommade aldrig.
Kul!!!
Jag har fått namn på den ena och det är ju jättekul, nu ska vi bara se om någon stjärna kan fixa den andra...
mvh Lena
zaaritha
21-04-2006, 23:56
Karamellblomma?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.