Full version: Artbestämning
lena.g
Hjälp mej alla duktiga tongue.gif
Jag har 2 växter - kolla albumet - som jag skulle vilja veta namnet på, jag har haft dem länge och de växer snällt, dock utan att blomma
mvh Lena
Åsa, mälardalen zon 2
Bild nr 1 tycker jag ser ut som murgrönsaralia (Fatshedera lizei)
lena.g
Hej Åsa
tack för svaret men det kan de inte vara eftersom jag har haft en sådan och vet hur den ser ut. denna växt har Jättetunna blad och är inte lika kraftig utan mer "vattnig" i växtsättet
hälsn. Lena
karjo
Tvåan liknar rosmarin tycker jag. smile.gif
Ophelia
Kan ett vara en vaxranka (Senecio macroglossus)? Två ser ut som en rosmarin, ett mycket fin och kompakt exemplar smile.gif
lena.g
Hej
så roligt att få svar. Tyvärr så är det inte heller denna gång rätt svar, jag har varit ut på nätet och kollat de förslag som jag har fått och det är inte de blommorna.
hälsningar Lena unsure.gif
storm
Jag är nästan säker på att det är en Sommarmurgröna (Senecio Tamoides)

jag fick ett skott av en gammal tant i östersund för länge sedan den var så vacker,men den frös ihjäl en vinter när jag flyttade,jag har sökt efter ett nytt ex
men verkar vara omöjlig att få tag på,hur fick du tag på din.
Ophelia
Om det är den så är den ju jättefin! smile.gif

http://www.blomsterframjandet.se/Vaxtbeskr...560&Steg=BLOMMA
storm
Jag lovar att den är.Jag hadde min hängande i ampel ,rankorna hänger jätte snygt fast min blommade aldrig.
lena.g
Kul!!!
Jag har fått namn på den ena och det är ju jättekul, nu ska vi bara se om någon stjärna kan fixa den andra...
mvh Lena smile.gif
zaaritha
Karamellblomma?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon