Index_67
Har försökt att kolla och läsa det mesta men jag hittar inget som rör just detta. Men vi har använt komposten som vi först trodde inte gick att använda men en bit ner var den alldeles suveränt bra och jag undrar om det går att använda den till mina rosor - jag måste glesa på dom ´, kan jag använda bara den eller skall jag blanda ut den med rosjord eller bara använda rosjord ???!!!
Har någon gjort detta förut eller smile.gif smile.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Jag har planterat mina rosor i den befintliga jorden som jag blandade upp med rikligt med hemgjord kompost och de har trivts utmärkt med det.
kerstin z5-6
är det hushållsrestkompost eller trädgårds?
Index_67
Det är nog lite blandat , vi flyttade in här förra året och dom hade en jättestor kompost - vi har grävt och grävt till allt men det finns massor kvar , vi fick deras kompost-tunnor och den ena var till köks och den andra till trädgård ,men dom har ändå tömt allt i samma stora hög på baksidan och rört om så det verkar var bra kompost - ju längre ner man kommer dess bättre verkar den vara . Vi kupade rosorna med den i höstas och jag såg nu att rosorna var jättefina i botten och har börja att komma igång lite.
Går det att sätta dom nu eller skall jag göra som det bra rådet jag fick om hinkar att plantera i smile.gif så länge
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon