Full version: sdd av sommarblommor
kerstine
kan jag s sommarblommor, rter och grnsaker nu? bor i zon2 fast har ett ganska blsigt och utsatt grnsaksland...
Kerstin i Malm
JA!!
Jag har redan tit rdisor och ruccola frn min kkstrdgrd, zon 1 d frvisso.
Mortter, rdisor, sallat, spenat gr alldeles utmrkt nu. Lk och potatis ocks. Jag har sockerrtor under petflaskor och dom vxer p bra! Stt, vattna och p med fiberduk! Bnor och squash nr det blir varmt i jorden.

Likadant med sommarblommor! I dotterns rabatt som hon hade sommarblommor i ifjor grnskar det fr fullt. Det r fjorrets blommor som frat av sig och dr finns decimeterstora plantor nu + sm nya som vi ocks satt.
Ringblommor gr ju likadant och vallmo tex.

Visst, ut och s! Glm inte fiberduken!

Kerstin
Trdgrdsmannen
... nr kan man brja s utan fiberduk i zon 1?
mynta
Ringblommor, safflor,mexicohattar,rdmlla, vallmo,gurkrt, jungfrun i det grna, lin, eterneller, sommarslja, ringkragar, brokkragar sdde jag utan fiberduk fr en mnad sedan i zon fyra. De har grott snllt & s har jag med got resultat gjort i alla r. Mortter, dill & rdbetor ss vid samma tid hr...
Frra veckan s sddes det mer ringblommor (fr senare blomning) & massa, massa solrosor. De sistnmnda som fglarna har bjudit p brjade gro redan fr ett par veckor sedan & de sert ut att vxa till sig fint!
Den hr veckan s ska jag peta ned ballongblomma, bukettranunkel, blomman fr dagen & luktrtor.
Som sagt, s har jag alltid gjort & resultatet har blivit utmrkt! S nog kan man s nu! smile.gif
kerstine
tack fr svaren! jag har en nysatt hck som minst sagt ser rtt "spenig" ut. Kan jag s sommarblommor i den s att den fylls ut lite grand eller tar de fr mycket nring mjligtvis?
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon