|
nilssontherese
17-04-2006, 19:49
Min hemsida kan inte ses av alla, vad beror detta på? Har kollat själv i explorer 6.0 och då ser jag bara första sidan men inte de andra när man klickar på dem. Då är det bara tomma sidor. Själv har jag alltid mozilla 1.0.7 firefox och där syns alla sidor och allt går att klicka på! Är det plugin som saknas i explorer? Mycket mysko! Snälla om någon vet skulle jag vara enormt tacksam om jag fick svar! Förresten hemsidan är gjord i publisher spelar det någon roll?? Det är ju htm filer och en mapp med bilder och andra länkar osv. /Therese hemsideadressen http://hem.passagen.se/nilssontherese/
pinhead
17-04-2006, 20:02
tycker först att du kan höra med din support . får se vad dom säger du har ju hemsidan hos passagen
Whiskuchi
17-04-2006, 20:04
Jag ser också bara förstasidan, resten är vitt.. :-/
CITAT (Whiskuchi @ 17-04-2006, 21:04) Jag ser också bara förstasidan, resten är vitt.. :-/ Samma här. Jag har Explorer 6.0 Tyvärr kan jag inte hjälpa dig mer. Känner inte alls igen HTML-kodningen om man tittar på källan i dokumentet.
Gossen Ruda
17-04-2006, 20:24
Jag ser det mesta, bara nån länk som inte fungerade. Explorer 5.0 och Win98. (det är lugnast på teknikvågens baksida)
RibesRubusVitis
17-04-2006, 20:30
Ja, tänk vad ni krånglar till det i onödan. Själv ser jag alltihop på min tio år gamla Mac med OS 9.1 och Explorer 5.1. Söta kattbilder och fungerande länkar.
Jo, nu är det ju så att Microsoft och Mozilla inte väl direkt är bästa kompisar. Eller den kod som Mozillas hemside-program gör funkar inte riktigt i Internet Explorer. Det handlar främst om t.ex. olika bredder o storlekar o sånt som krånglar till det... i alla fall i vissa explorer versioner som de verkar.
Är osäker om det finns nåt enkelt sätt o ändra på det.
Hannele
17-04-2006, 21:02
Syns utmärkt i Firefox, men vitt i Explore.
Okej, har kollat lite noggrannare på koden. Vet inte exakt vad det är som explorer reagerar fel på, men ett tips är att testa att göra om länkarna på vänster sida. Istället för att ha dem som en hel bild, gör det enkelt o gör dem till vanliga textlänkar istället o se om det funkar då. Om det funkar o du vill ha kvar samma stil på länkarna som tidigare måste du antagligen ha varje länk i en egen liten bild och inte alla länkar i samma bild. Det är i alla fall inte fel på själva sidorna. T.ex. kan man skriva in länken i explorer o på det sättet få sidorna att funka. T.ex. så här: http://hem.passagen.se/nilssontherese/inde...-filer/hoya.htmLycka till, säg om du itne förstod vad jag menade.
fruberglund
18-04-2006, 09:02
Funkar alldeles utmärkt med Netscape i alla fall. Fin sida
såvitt jag förstår så måste hela länken finnas med på dina länkar alltså inte bara exempelvis index-filer/hoya.htm utan hela ex http://hem.passagen.se/nilssontherese/inde...-filer/hoya.htmdå fungerar din sida säkert för alla med olika webbläsare hoppas du fixar till de så de fungerar
CITAT (oldwolfie @ 18-04-2006, 10:10) såvitt jag förstår så måste hela länken finnas med på dina länkar alltså inte bara exempelvis index-filer/hoya.htm utan hela ex http://hem.passagen.se/nilssontherese/inde...-filer/hoya.htmdå fungerar din sida säkert för alla med olika webbläsare hoppas du fixar till de så de fungerar Exakt och fulllständigt korrekt uppfattat  Det blir lätt lite fel om man gör hemsidan i Word eller något annat officeprogram istället för t ex Dreamweaver eller FrontPage som trots allt är gjorda för att skapa hemsidor. Högerklicka på hemsidan och välj visa källa så förstår du vad jag menar.
ja gör man den i word blir den nedtyngd av an massa gojs som inte ens behövs också dreamweawer e bra tycker jag
nilssontherese
18-04-2006, 13:18
Oj!! vaf många svar! Tusen tack !!!  prenumererade på detta inlägg men det kom inte fler än ett svar! Ja, det verkar rätt kört att kunn ändra för man kan inte gå in i publishers filtrerade filer när man väl publicerat det till hemsida. Man kan bara ändra via orginal filen villket är: publisher filen som endast kan ses i publisher!  konstigt nog är denna hemsida lottas hemsida om hoyor oxå gjord exakt likadant som min! www.hoyasidan.com och hon har kollat att det funkar med explorer och mozilla och där är det inga som helst problem! Hon har webhotell och jag har ju pasagen, frågan är om det beror på passagen?? Vad tror ni?? Tack igen för alla svar!
fruberglund
18-04-2006, 13:34
CITAT (nilssontherese @ 18-04-2006, 13:18) prenumererade på detta inlägg men det kom inte fler än ett svar! Man får bara 1 meddelande/dag om man prenumererar. Är man mer nyfiken samma dag får man gå in ändå
CITAT (nilssontherese @ 18-04-2006, 14:18) Hon har webhotell och jag har ju pasagen, frågan är om det beror på passagen?? Vad tror ni?? Tack igen för alla svar!  Det är mycket möjligt att hennes webhotell har någon inställning som inte Passagen har. Så vitt jag vet kör Passagen Linux som operativsystem och Apache som webserver, den absolut vanligaste kombinationen på Internet, och det brukar fungera (Men har de glömt en inställning någonstans hjälper ju inte det).
CITAT (nilssontherese @ 18-04-2006, 13:18) Oj!! vaf många svar! Tusen tack !!!  prenumererade på detta inlägg men det kom inte fler än ett svar! Ja, det verkar rätt kört att kunn ändra för man kan inte gå in i publishers filtrerade filer när man väl publicerat det till hemsida. Man kan bara ändra via orginal filen villket är: publisher filen som endast kan ses i publisher!  konstigt nog är denna hemsida lottas hemsida om hoyor oxå gjord exakt likadant som min! www.hoyasidan.com och hon har kollat att det funkar med explorer och mozilla och där är det inga som helst problem! Hon har webhotell och jag har ju pasagen, frågan är om det beror på passagen?? Vad tror ni?? Tack igen för alla svar!  http://www.hoyasidan.com/index-filer/Hoyalista.htmtittar man på egenskaperna på hennes sida hoyasidan så ser du om du kollar egenskaper att hela länken finn med vid länkningen o inte bara ändelsen så du får nog lov o ändra iallafall och såklart de måste gå o ändra de vore ju alldeles jättedumt me ett program där inte de går
nilssontherese
20-04-2006, 12:25
Nu har jag gjort om sidan helt! Och jag har lagt upp den på spray istället....det verkar funka för mig i alla fall även i explorer!! Gör det det för er med???  tusen tack för all hjälp jag fått! http://medlem.spray.se/paradisetnilssonth/index.htm/Therese
Nix, länkarna i listen till vänster är fortfarande bara "index-filer/Page315.htm" istället för "http://medlem.spray.se/paradisetnilssonth/index-filer/Page315.htm". Däremot är länkarna i hoyagalleriet rätt och fungerar som de ska
nilssontherese
20-04-2006, 12:48
Jag blir tokig!!!  jag kollar i explorer 6.0 och ALLT funkar!! även i mozilla!  jag ger upp.........satt i flera timma igår med denna....  hur jag än gör blir det fel. Och jag har försökt att ändra som du sa...men det blir ändå fel! Jag är okunnig helt enkelt....den som ser de ser..
nilssontherese
20-04-2006, 17:30
nu har jag gjort ändringar igen och tagit bort "bilden" för länkarna....inte lika snyggt...men ändå.  hoppas att den funkar nu!  gör den det nu? Tack tack igen för all hjälp och tips jag fått!! Vad gjorde jag utan mina odla kompisar!! http://medlem.spray.se/paradisetnilssonth/index.htm
Nu fungerar det strålande, på alla sidor
Jill-Ulrika
21-04-2006, 17:36
CITAT (nilssontherese @ 20-04-2006, 13:48) Jag blir tokig!!!  jag kollar i explorer 6.0 och ALLT funkar!! även i mozilla! :( jag ger upp.........satt i flera timma igår med denna.... :blink: hur jag än gör blir det fel. Och jag har försökt att ändra som du sa...men det blir ändå fel! Jag är okunnig helt enkelt....den som ser de ser..  Kan känna igen mig i frustrationen när sidor inte funkar som de ska i olika webbläsare. Därför tänkte jag tipsa om några sidor som ibland kan ha svar på sådana problem. Det är ganska grundläggande råd och tips. Här är några länkar: webdesignskolanJonaswebresursAnnica Tiger Webb-designGrafiskt forum
nilssontherese
21-04-2006, 17:45
HÄRLIGT!  men det var tipset om att byta ut bilden som gjorde susen! Jipee´  tack för länkarna oxå. Kan vara bra att ha framöver! /Therese
japp va bra nu fungerar det även för mej  såklart
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|