Full version: kan ngn hjälpa mig?
Cam
Undrar om jag ska beskära min lavendel som jag planterade ute i trädgården för ca 2 år sedan. Tyvärr tänkte jag inte på detta förra året och tycker inte att den har vuxit så mycket. Kan ngn ge mig tips och råd?
Tack så mkt på förhand.

Camilla
Maria i Helsingborg
Jag brukar bara ta och klippa de gamla blomställningarna om jag tycker att busken är tillräckligt tät och bullig (som jag vill ha den) annars klipper jag tillbaka den kraftgare.......det funkar för min lavendel.
Cam
CITAT (Maria i Helsingborg @ 17-04-2006, 20:42)
Jag brukar bara ta och klippa de gamla blomställningarna om jag tycker att busken är tillräckligt tät och bullig (som jag vill ha den) annars klipper jag tillbaka den kraftgare.......det funkar för min lavendel.

Tack för svaret, men min buske är inte så stor och dom torkade blommorna har jag redan klippt bort, hur mycket ska jag klippa ner busken för att få den bulligare?
Biggan_
Ett litet tips för att du skall få fler svar, prova i avd. prydnadsväxter i stället!
biggrin.gif wub.gif
Gloriana
Vänta med att göra något tills du ser att det kommer nya blad. Då klipper du ner dem/ hyfsar dem men tänk på att inte klippa rakt av får då växer det inte snyggt utan klipp rundat om du förstår vad jag menar. rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon