Full version: Lycklig idag !
Lena i Habo
Har nu slitit i tre dagar med att gräva, köra bort jord, köra dit jord, måla pallkragar, klä med plast invändigt och köpa o bära koskit och täckbark-säckar. Är helt slut och det värker i hela kroppen men jag är så glad över mina pallkragar.
Jag har gjort efter alla konstens regler och tips som jag hittat här på Pallkrage-klubben. Jag är så glad att ni finns. Ska snart lägga in bilder också ! biggrin.gif
Maria i Helsingborg
Ser fram emot bilderna. Bra jobbat! Jag vet att det känns toppen efter sådant arbete. Själv har jag gått igenom (vårbrukat) rabatter och oljat in terrass-trallorna. Vi kommer båda att sova gott i natt smile.gif
fruberglund
CITAT (Lena i Habo @ 17-04-2006, 20:33)
Har nu slitit i tre dagar med att gräva, köra bort jord, köra dit jord, måla pallkragar, klä med plast invändigt och köpa o bära koskit och täckbark-säckar. Är helt slut och det värker i hela kroppen men jag är så glad över mina pallkragar.
Jag har gjort efter alla konstens regler och tips som jag hittat här på Pallkrage-klubben. Jag är så glad att ni finns. Ska snart lägga in bilder också ! biggrin.gif

Själv väntar jag på bättre väder så jag kan vara ute och måla.

Väntar med spänning på bilder, jag låg och planerade mitt pallkrageland när jag skulle somna igår...fick måååånga idéer biggrin.gif laugh.gif
Lena i Habo
Nu finns det en bild på mina pallkragar !
Whiskuchi
Tjusigt!! Tre på höjden, vad ska du odla? smile.gif
fruberglund
Jättefint!
Lena i Habo
Jag ville ha dem så höga för jag får så ont i ryggen av att ligga på knä o kräla. Tänkte sätta olika sorters sallad, morot, salladslök, mangold, persilja, dill, schuash mm. Kanske lite blommor också. I en ska jag ha potatis och några jordgubbsplantor. Jag får se vad som får plats.
Nästa projekt blir att bygga en damm.
Betty
Hej Lena och välkommen till Odlas jättebraiga forum! smile.gif Jag kollade in din hemsida, så inspirerande! Vilken fin trädgård du har och så fina stenkatter/figurer du har gjort! Vad duktig du är, jag är jätteimpad! wub.gif
Lena i Habo
Tack Betty ! Det värmer ! biggrin.gif
Whiskuchi
CITAT (Lena i Habo @ 18-04-2006, 19:32)
Tänkte sätta olika sorters sallad, morot, salladslök, mangold, persilja, dill, schuash mm.

Ok, jag tänkte att du kanske tänkte slå världsrekord i långa morötter eller nåt laugh.gif
Kollade runt på din hemsida och jösses så mycket fint du har! La sidan i mina favoriter, för jag lär återkomma dit smile.gif
fruberglund
CITAT (Betty @ 18-04-2006, 20:48)
Jag kollade in din hemsida, så inspirerande! Vilken fin trädgård du har och så fina stenkatter/figurer du har gjort! Vad duktig du är, jag är jätteimpad! wub.gif

Måste hålla med! smile.gif Ser ut som en jättemysig trädgård!

Hittade dock ett fel på sidan. De första bilderna på mappen trädgård är länkade till växthusbilder. Jag ville ju se de fina bilderna i större storlek sad.gif Fixa gärna så vi får se de fina stenrabatterna på närmare håll smile.gif biggrin.gif
Lena i Habo
Vad kul att ni tycker om min hemsida. Visste inte om att det var fel-länkat med bilderna, nu är det fixat. Hoppas att ni kikar in ibland för det börjar ju bli dags att uppdatera lite snart.

Kanske blir det jättelånga morötter ! rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon