Och jag bär ut i skuggan varje morgon och in på kvällen. Det gör jag så länge det är flera minus på natten.
Lammöronen har fått stå ute i natt i en papperskassse med bubbelplast runt om. I morse var det -4 när jag bar ut men solen var på väg så det blev snabbt varmare. Det blir spännande att se hur det har gått när jag kommer hem i kväll.

Dom här som jag bar ut i morse har stått i kylskåpet över natten så temperaturväxlingen blev inte så stor.
Sommarblommorna vågar jag inte göra så med. Dom får inte komma ut om det är kallgrader.
Jag har burit in och ut över en vecka och på min altan är det både lä och skugga från staketet.
De där små liven verkar vara tuffare än man tror. Jag tömde ut några lammöron och hässelklockor som jag inte hade plats för i den frusna rabatten, det har varit ända ner mot -7 och 5 cm snö över och dom lever ändå i högsta välmåga och har till och med vuxit. De här små liven kom direkt från sålådan och hade vare sig kännt sol eller vind tidigare.
Jag tror personligen att det är solen som är farligast i början för småperenner.
/Anki