kristerh
Iförrgår när Greta var ute på baksidan av tomten och låg i en bergsskreva o tuggade gräs, kom en rådjursbock vandrande förbi, han märkte inte Greta och när han kommit nära nog hoppade Greta rakt upp, stor som jag vet inte vad, svansen var säkert 20 cm tjock för att inte tala om resten av kroppen laugh.gif rådjuret blev nog skrämt när något hoppar rakt upp, så han börjar springa och Greta efter... wink.gif laugh.gif långt sprang de, när de kommit lång nog ropade jag på min vaktkatt att nu får det räcka kom tillbaks, så hon stannade upp och kom sakta tillb och vände ibland på blicken för att se att odjuret inte skulle komma tillb, sedan var hon jättestolt hela kvällen, ibland är det synd att man inte har en filmkamera wink.gif
tilläggas kan att jag inte sett "odjuret" sedan dess.
krister
mekare
vilken kisse laugh.gif laugh.gif laugh.gif

En sådan katt vill ja ha smile.gif
Kathy
laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Där man minst anar........

Trots allt fluff och gull så döljer det sig tydligen en riktig tuffing i Birman. wub.gif wub.gif wub.gif
kristerh
CITAT (Scrollan @ 18-04-2006, 13:12)
Trots allt fluff och gull så döljer det sig tydligen en riktig tuffing i Birman. wub.gif wub.gif wub.gif

Och inte bangar hon för ett ordentligt slagsmål heller wink.gif
jag har altanen rätt högt, med berg o sprängsten under, det är säkert 5-6m högt, och är det så att någon katt kommer in på reviret så hoppar madame rakt ut o jagar dem, fast så kaxig var hon inte när hon blev biten i bakbenet av en annan katt och fich en varböld för ca 1 år sedan wink.gif
nej man kan inte tro att birman (iaf min) som ser så snäll o plufsig ut har ett sådant temperament.
krister
yla
fniss råddjuren hör ju till gnagarna så de kunde blivit en redig stek
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon