ewa zon 3
Eftersom mina vxter verkar ta jord behver jag fylla p rabatterna i r. Hr i Stockholmstrakten kan man tydligen kpa Hasselforsjord i storsck och f den hemkrd. Nu vill jag grna hra om ngon provat och hur kvalitn p jorden r. Skall anvnda brunnen kogdsel ocks men de uschligt sm sckarna rcker inte lngt.

/Ewa
noora
Har du ngon aning om vad den jorden kostar, eller vilken av deras jordkvaliteter det r? Om det r Hasselfors P-jord s r det ju bra, om det r ngon odefinierad "matjord" kan det vara smre. Om det r bra jord och inte kostar skjortan r jag ocks intresserad smile.gif
ewa zon 3
Oj, nej vet ingenting n s lnge. Men fr vl ta kontakt med Haselfors och frga vad det r de sljer i sina storsckar. Str om vilka som tar upp bestllningen och kr ut jorden hr i Stockholmstrakten p deras hemsida.
Tnkte ta en genvg via forumet och f lite info frn ngon som provat innan jag tar kontakt med Hasselfors

/Ewa smile.gif
IceCube
Deras P-jord har bra mullhalt men r ofta nringsfattig. Jag anvnder den. Deras blomjordar tycker jag r magra.
ewa zon 3
Ok terstr att se vad det r fr jord de sljer i storscken.

/Ewa
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon