ewa zon 3
Eftersom mina växter verkar äta jord behöver jag fylla på rabatterna i år. Här i Stockholmstrakten kan man tydligen köpa Hasselforsjord i storsäck och få den hemkörd. Nu vill jag gärna höra om någon provat och hur kvalitén på jorden är. Skall använda brunnen kogödsel också men de uschligt små säckarna räcker inte långt.

/Ewa
noora
Har du någon aning om vad den jorden kostar, eller vilken av deras jordkvaliteter det är? Om det är Hasselfors P-jord så är det ju bra, om det är någon odefinierad "matjord" kan det vara sämre. Om det är bra jord och inte kostar skjortan är jag också intresserad smile.gif
ewa zon 3
Oj, nej vet ingenting än så länge. Men får väl ta kontakt med Haselfors och fråga vad det är de säljer i sina storsäckar. Står om vilka som tar upp beställningen och kör ut jorden här i Stockholmstrakten på deras hemsida.
Tänkte ta en genväg via forumet och få lite info från någon som provat innan jag tar kontakt med Hasselfors

/Ewa smile.gif
IceCube
Deras P-jord har bra mullhalt men är ofta näringsfattig. Jag använder den. Deras blomjordar tycker jag är magra.
ewa zon 3
Ok återstår att se vad det är för jord de säljer i storsäcken.

/Ewa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon