Sidor: 1, 2
Tatta
CITAT (visbylinda @ 25-04-2006, 16:18)
TATTA: Kul med en till i samma situation. Vi kanske kan utbyta erfarenheter?

Absolut smile.gif
Men jag tror du får ett försprång eftersom jag ännu har runt en halvmeter snö på vissa ställen i trädgården.
Vi stod & kika igår över tomten & planera hur vi skulle göra med trädgårdslandet... Vi vet var det fanns.
Är det supersvårt att fixa till igen???
Räcker det med att ta fram en jordfräs & köora runt jorden ett antal ggr. eller måste det grävas ut?
Gödsel ska väl till????

smile.gif

Vi ska även bygga ut altan med ett "etage" nu är det så att där står det en rätt fin buske av okänt slag.. kan man liksom "bygga in den" i altanen.. tror det skulle se lite fint ut. Vi är dock oroliga om den får tillräckligt med vatten då.

Å när jag ändå är inne på altan... maken vill ha ett fast tak över nästan hel aaltan. Jag vill ha markis & en sån där stor parasollgrej som är friståeende.... (altan är liksom i 2 olika delar.. en lite rundad & en avlång del)
Nackdelen med mitt förslag är att om det skulle bli en bebis till (planer finns wink.gif ) så kan man inte ställa ut vagnen där på vintern om det inte rä ett fast tak.. dock ska vi även bygga om bron till en lite större. Där skull en vagn då få plats...
kerstin z5-6
Tatta
Odla dina grönsaker i pallkragar i stället för att lokalisera ett gammal grönsaksland -som kräver en massa rensjobb, när ska du vila ?
I z5 blir den upphöjda bädden i pallkagen varm jord fort -vilket ger mycket tidigare skördar -snyggt är det med smile.gif
pallkrageavdelningen har alla svar

När du kommer in på att så perenner -snart -kom till avd frösådd smile.gif
Hälsar K
Tatta
Det blir nog så smile.gif
Pallkragar ska investeras (alt. snickras... hur svårt kan det va???)
Annars hade de på granngården till hyfsat pris!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon