Full version: Vad är detta..?
Wilmer
Hej!

Har letat i flera år efter vad detta kan vara för växt? Någon som vet?

Hoppas jag mindes hur man lägger in bilder nu..

Wilma
ansan
vet tyvärr inte men vad cool den var!!!
storm
vist sjutton är det en Japansk benved,det finns två olika varianter en som är krukväxt och en som är trädgårdsväxt,krukväxten var inte så ovanlig på åttiotalet men idag ser man den aldrig.
Emma_
Ha! En sån där har min farmor också. Den är jättegammal och jag har alltid undrat vad det är. Fast hennes är inte så röd om bladen visserligen.

Tack!

Emma
wolkenkrabber
Det är en Skobuske, Pedilanthus tithymalioides
mammafia
wow såå cool, vart kan man hitta en sån att köpa??? måste ha tongue.gif
Emma_
CITAT (wolkenkrabber @ 18-04-2006, 23:13)
Det är en Skobuske, Pedilanthus tithymalioides

Tack! Där ser man. Man kanske skulle sno några skott från farmor... tongue.gif

Emma smile.gif
Wilmer
TACK ALLA!

Kul att tillslut få den identifierad. Fick stickling för några år sedan av en som inte visste vad det var själv. Jag har aldrig sett den hos någon annan. (Utom numer hos mina vänner tongue.gif ).

Wilma
Ullet
Säger som wolkenkrabber, Skobuske. Den finns sällan ute i handeln men man kan ha tur o hitta ngn att sno ett skott av. Växtsaften kan dock irritera huden. (Hade en sådan som tonåring, också det ett skott från min mormor)
solan_2
Jag har en sån skobuske! Jag har både helgrön o melerade! Men den melerade är svår att rota!!
I övrigt den bästa blomma man kan ha ! Kräver lite vatten då o då annars så trivs den som fisken i vattnet!!
MVH Solan
biggrin.gif
Ophelia
Ja den där är min kära favvis. Jag har den där lime/grön/vita, grön/vit men sedan ingen mer. Se till att toppa den ofta så blir den buskig och fin smile.gif smile.gif

Den melerade sticker jag alltid direkt i jorden utan krusiduller. Den tar sig väldigt bra då. Men låt den torka lite först direkt efter snippet.

Det är en gammal mormorsväxt det där wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon