Vad är skillnaden på dem och var i Göteborg får jag tag på dem? Hur mkt kostar det? Vilken effekt har de?
Vad ska du ha dem till? Skugga buskar eller skydda frösådder? Förutom Blomsterlandet och Plantagen har jag sett fiberduk på både Bauhaus, Biltema och Rusta. Jag har inte jämfört priser per kvadratmeter. Det borde man kanske göra!
Jag använder fiberduk till att skugga i växthuset med...funkar för mig iallafall...men jag kan passa med vädring och sånt varje dag eftersom jag jobbar här hemma...och det är många vädringsfönster och dubbeldörrar till växthuset också så det blir inte så hett..
tänkte mest börja med att ha växterna ute lite tidigare, både tåliga krukväxter och frösådder.
CITAT (Carex @ 18-04-2006, 21:58)
tänkte mest börja med att ha växterna ute lite tidigare, både tåliga krukväxter och frösådder.
På Rusta finns
3 m färdig odlingstunnel för 99 kr. På Biltema har de
15 kvm fiberduk för 29.90 kr.
:-D
Jag vet dock inte om kvaliteten är tillräckligt bra! Om det är någon som sett fiberduken ännu billigare så säg till. På Jula var den lite lite dyrare per kvadratmeter, men då fick man 24 kvm.
ingrid fuxwall
19-04-2006, 06:46
Någon här som testat odlingstunneln?
ingrid
Inga från Närke
19-04-2006, 09:38
Rusta har ju även fiberduk. 30 kvm för 49,00.
http://www.rusta.se/product.asp?p=62951120
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.