Full version: solanum jasminoide
lissa
Vet inte om ni brukar sätta in bilder bara för att ni vill visa något speciellt.. saken är att jag är jätteglad över att efter nästan 4 år har lyckats få min Solanum Jasminoide att blomma igen. Den var utsatt för en hemsk attack av en geting som biter av bitar av blad som den sedan fodrar och gör sitt bo med ( megachile centuncularis)nu har jag alltid en sprayflaska med medel speciellt mot den getingen. Jag hade trots allt tur att den nästan inte gick an på dom andra växterna, Bouganvillan fick några bett , men inte som den här stackarn
kerstin z5-6
Fin den var , tur man slipper sådana getingar här uppe smile.gif
lissa
Finns dom inte i Sverige???Jag trodde dom fanns över allt, men om ni inte har dom är det verkligen tur..envisa är dom också dom uschlingarna mad.gif
lilla mamma
nä, vi har fästingarna istället.
lissa
Ja tack, dom har vi också, men ytterst få är farliga. Enl min vet så hade han inte hört ett enda fall före förra sommaren....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon