cinapuff
Hej!
Jag tänkte så sallad (lite olika sorter, mestadels plock och ruccola) i stora krukor på balkongen snart, men funderar på vad man ska använda för jord? Hade såklart tänkt mig ett tunt lager såjord överst att så fröerna i, men sen då? Kan man ha kogödsel som till tomaterna? Eller ska man kanske blanda ut det med vanlig blomjord? Och vad vill salladen ha för gödning när den börjar växa?

Tacksam för svar!
Mvh
Cinapuff
Susanne i Linköping
För ett par år sedan krukodlade jag plocksallat på balkongen, i kossa-på-påse, jättefin sallat blev det! Den stod i samma jord hela tiden, såvitt jag minns fick den inte någon extra gödsel senare.
Susanne i Linköping
Tillägg: det var en ganska stor kruka, en sån där jordgubbskruka.
cinapuff
Tack för ditt snabba svar!
Då testar jag att så slallade i ren "kossa-på-påse" (roligt uttryck, men jag förstår precis vad du menar!) och hoppas att jag lyckas lika bra som du gjorde!

/Cinapuff
linvik
Jag har odlat sallad inomhus nu i vår. Jag har inget minne att jag skolat om dem :-o Det är alltså såjord. Det har inte gått så snabbt precis, så det funkar säkert bättre med lite näringsrikare jord. Men nu är det i alla fall hög tid att skörda!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon