Caprice

Börjar på 4:an 20.30...
Torsdagen 20:e April, inte 21:a som det står i rubriken...

Under seriens gång ska det bla anläggas en japansk trädgård, hoppas det är seriöst gjort, då kan det bli intressant...
Själv tror jag risken är stor att det inköps en japansk lönn, ngt målas knallrött, och sedan är det klart... sad.gif

Fast visst är trädgårdsprogram efterlängtat, så man är nog mkt förlåtande... smile.gif
RibesRubusVitis
Fast i min kalender är den 21/4 en fredag. Vad gäller?
Irene_L
Det är torsdag den 20/4 som det startar. Jag hoppas att programmet blir bra!!! smile.gif
mvh
Irene
Betty
CITAT (RibesRubusVitis @ 19-04-2006, 15:50)
Fast i min kalender är den 21/4 en fredag. Vad gäller?

Du har så rätt så - 21/4= fredag.
Äntligen trädgård börjar i morgon torsdag den 20/4.
Caprice skrev rätt veckodag men fel datum i rubriken. smile.gif
Betty
CITAT (Irene_L @ 19-04-2006, 15:58)
Det är torsdag den 20/4 som det startar. Jag hoppas att programmet blir bra!!! smile.gif
mvh
Irene

Jag brukar inte titta på Äntligen trädgård i 4:an - brukar inte tycka att det är så bra. Föredrar mer seriösa trädgårdsprogram... sh*t vad jag saknar Gröna Rum... sad.gif
Är det någon som vet när SVTs nya trädgårdsprogram har premiär?
Caprice
Klantigt av mej att skriva fel datum i rubriken.... sorry...

Å visst saknar man Gröna Rum... vi får vänta på Gunnels egna serie som kommer mot höskanten... wub.gif
kristerh
Hoppas den nya "trädgårdsmästaren" är bättre än den förra de hade,
han var så jobbig att jag knappt orkade se på projekten, han hade jämt så flipprade ideér wink.gif
Men trädgårdsprogram är alltid välkommna.
krister
Aries
Nästa onsdag (26:e) kommer SVT:s "Söderläge". På SVT 2 kl: 20:00.
Aries
CITAT (Caprice @ 19-04-2006, 23:41)
Å visst saknar man Gröna Rum... vi får vänta på Gunnels egna serie som kommer mot höskanten...  :wub:

Ja, jag som precis blivit intresserad av trädgård vill ju se mer av Gunnel och hennes tips och inte bara en massa trädgårdsdesign o dyl.
Monarda
Äntligen trädgård - vilket värdelöst skitprogram! Ingenting om den sanna odlarens vedermödor. Allt färdigköpt, klappat och klart. Kosta vad det kosta vill! Enda behållningen var killen med den japanska trädgården. Honom kunde dom visat mera av. mad.gif
ingmet
Jaha.. det var det.. Skönt att se lite blommor och sol.... men himmel vad jag saknar Gunnels version av trädgårdsprogram..
Maria i Helsingborg
Jag kan inte låta bli att reta mig på att det gärna ska vara någon med som behövs "läras upp" alt. "läxas upp" och att det är en tjej......- herregud då kunde de ju använda mig! En tjej som inte såg skillnad på gräslök och purjo blink.gif

Såg just innan "Hokus Krokus" på Dansk TV med en kvinnlig programledare och två stenläggare - en tjej och en kille - som vet vad de gör. Det är skillnad på sånt och sånt......

Och som alltid - underbart är kort.
lyckero
Ja, tyvärr så var det inte så mycket bättre än förra säsongen... Lite mindre fokus på programledarna, men egentligen inte någon ny information. Köp allting färdigt och anlita proffs var väl kontentan av det hela...
Lyckero
Margaretha
Ja, man kan inte lyckas alla gånger! Själv sjönk jag ner i TV-soffan kl. 21.00. sad.gif

Var programmet bra?
Margaretha
Ser att ni tyckt till medan jag skrev. Då var det ingen förlust att jag kom "för sent"! laugh.gif
Citrusflickan
Men tror ni inte att Äntligen trädgård är tänkt som ett lite mer populärvetenskapligt teveprogram som riktar sig till den genomsnittliga villaträdgårdsägaren mer än till oss fantaster? Jag tror många i tevesofforna identifierar sig med Ulrika som inte har så stor koll på det här med trädgård, att hon är kvinna är nog inte för att diskriminera utan en ren slump.

Jag tycker programmet var ganska inspirerande eftersom jag tycker köksträdgården är den mest relevanta delen av en trädgård. Dock var ju varje moment så nerkortat att det var svårt att få ett sammanhang. De kunde gott ha dubblat sändningstiden.
Aries
sad.gif
Ok, jag hade väl inga höga förväntningar men tyvärr är jag ändå jättebesviken nu.
Gräva, snickra, plantera i 110... jag hinner ju inte se vad de gör! Det är verkligen inte ett program där man hinner lära sig nånting. Framför allt inte om växterna.
Carex
det var väl inte sådär jätteimponerande, de upprepade bara mest det man känner att man redan kan. Tyckte det var lite för mycket byggande och för lite om själva växterna. Och allt går så fort, han med den japanska trädgården verkade ha en vettig inställning, mne han pratade väl bara i en sekund eller så. Dessutom verkar det som om de tror att "vi köper färdigt och anlägger ngt som ser snyggt ut så är allt KLART!" det de gjorde ser ju ut som en stenöken.
Selma
Det var inte ett program för odlare! Allt var ju färdigköpt, t o m salladsplantor!!!
Eva i Stuvsta
Nä, det var dåligt.
Jag är kanske gammalmodig men jag tycker nog att en programledare ska vara kunnig i det han/hon presenterar. Tyckte det var trist att se henne lyfta upp nån planta - minns i inte vad det var - ur krukan genom att dra i stjälken. Och så det där med purjon...
Och hur ska man kunna rösta om bästa trädgård med den lilla presentationen?
Men vadå? Jag gör egentligen hellre nåt själv än att titta på TV. laugh.gif
Det är på VINTERN jag behöver trädgårdsprogram som mest... rolleyes.gif
Irene_L
Jag tyckte det var bättre programledare den här gången men tycker att det är för kort programtid. Då hoppar dom över sådant man vill se mer av. Eftersom det inte finns så många program om trädgård kommer jag fortsätta att titta och ge programmet en chans. Sen får vi se vad jag tycker när det har gått ett tag. rolleyes.gif
mvh
Irene
Aries
Visst kommer jag också att titta på programmet i fortsättningen. Lite inspriration får man väl ändå fast programmet i sig inte är så bra. Om inte annat så längtar jag mer efter att själv få börja plantera på allvar.
Carex
håller fullständigt med om att en programledare ska kunna sin sak, blir bara så pinsamt annars. Men det verkar vara inne att det ska vara någon okunnig med, jag vill ha som antikrundan ibland där experterna pratar med varandra! laugh.gif
kerstin z5-6
urtrist ointressant och köp slit o släng inriktat -sad.gif tacka vet jag How to be a gardener " på Prime ...
HelenaF
Ni har redan skrivit allt jag redan tänkte när jag såg programmet, så jag säger inte mer än mad.gif sad.gif huh.gif ohmy.gif blink.gif wacko.gif

Meni reklampausen var det reklam för ett program på tv400 på måndag (tror det var den kanalen), kanske det kan vara lite bättre... hoppas kan man ju alltid tongue.gif
Citrusflickan
Har någon sett trådgårdsprogrammet på tv4+ måndagar kl. 21? Är det lika flängigt och nybörjarinriktat eller mer specifikt om växterna?

Jag kan verkligen inte bygga, om jag måste köra sand med traktorskopa, jämna mark och lägga plattor på ett sånt där stort område så tappar jag lusten. jag vill se växten gro och växa sig stor, inte bygga sad.gif
HelenaF
CITAT (Citrusflickan @ 20-04-2006, 21:40)
Har någon sett trådgårdsprogrammet på tv4+ måndagar kl. 21?

Den var det jag menade, inte tv400...
Aries
Men det programmet (formodar att ni menar "Min trädgård") är väl den där de visar en rätt kort snutt på svenska och sen visar de det brittiska trädgårdsinredningsprogrammet i samma avsnitt? Eller tänker jag fel nu?
Betty
Såg inte programmet men ser av era inlägg att jag inte missade nåt...
Tja, man får väl ställa in siktet på Gunnels programserie i höst då... huh.gif
Bodenblomman
Jag är i och för sig rätt ny och har den inställningen att jag lär mig alltid något nytt så jag tyckte att programmet var okej. Det duger att ligga i soffan och kika på.

smile.gif
jendah
Var inte imponerad... sad.gif Men det var skönt att slippa se de tidigare programledarna iaf. smile.gif
Monica M zon 4
Undrar vad det kostade att anlägga köksträdgårdshörnan?
Irriterande att dom bara köper färdiga, stora plantor och trycker ner utan att berätta nåt om dom olika växterna och hur de ska skötas.
Sollan
Ja, inte skulle jag ha några problem att anlägga min trädgård heller om jag hade de resurserna.... Asdyra anläggningar, Bobcat, färdiga växter och en hoper gubbar som gör jobbet. Men då går man ju misste om allt det roliga!
Svisch, svosch så är det klart. Undrar hur det ser ut där i år?
Jag längtar efter Gunnel!!
KURT
Det gör väl inte så mycket att programledaren inte kan skilja på purjolök och gräs, men det vore ju bra om programledaren vore intresserad av att skilja på purjolök och gräs!

Det blir ju ingen dialog om inte programledaren inte är nyfiken och intresserad. Nu klarade de ju i alla fall av alla årets grönsaker, genom att plantera några halvstora plantor i början av Juni?
Gillan
CITAT (KURT @ 21-04-2006, 09:18)
Det gör väl inte så mycket att programledaren inte kan skilja på purjolök och gräs, men det vore ju bra om programledaren vore intresserad av att skilja på purjolök och gräs!

Det blir ju ingen dialog om inte programledaren inte är nyfiken och intresserad. Nu klarade de ju i alla fall av alla årets grönsaker, genom att plantera några halvstora plantor i början av Juni?

Håller absolut med. Ett gediget trädgårsintresse
från den som leder programmet vore väl inte för
mycket begärt.

Förresten så tittar jag personligen på såna här
program för att jag vill lära mig nåt. Inte hur
man köper färdigt wub.gif wink.gif
Eva 33c
CITAT (Eva i Stuvsta @ 20-04-2006, 23:03)
Det är på VINTERN jag behöver trädgårdsprogram som mest...    :rolleyes:

Precis vad jag alltid har tyckt också tongue.gif
Jag såg inte det här programmet och brukade sällan se Gröna Rum heller eftersom det sändes på en tid när jag fortfarande var ute i trädgården. (Numer har vi bredband så man kan ju se programmen i efterhand på datorn om man vill...)
Berith
Jag såg inte programmet men var ute på TV4s sida och kollade in tävlingsbidragen - dom finns här - och jaa... vad tycker ni? wink.gif

Jag tycker att trädgård nr 3 inte är en trädgård. Nummer 4 vill jag se mer av! Och nummer 5 var lite för mycket av allt, t.ex. grillstugan. Skulle ni vilja ha en sån? rolleyes.gif
jendah
Instämmer med Berith.

Tyckte nr 3 var en stenöken... skulle jag aldrig i livet vilja ha.
Och nr. 5... vad säger man biggrin.gif Bullen tyckte jag tog priset biggrin.gif biggrin.gif Men hon hade säkert roligt när hon gjorde det!

Tyckte bäst om nr 7 och nr 4. Man gillar ju aldrig allt, och framför allt nr 4 hade lite för mycket prylar för min smak, men i stort sett tyckte jag de var fina. smile.gif
kristerh
CITAT (HelenaF @ 20-04-2006, 22:42)
CITAT (Citrusflickan @ 20-04-2006, 21:40)
Har någon sett trådgårdsprogrammet på tv4+ måndagar kl. 21?

Den var det jag menade, inte tv400...

Det är premiär nu på måndag wink.gif

Tycker nog att ni gnäller lite mycket wink.gif se det som underhållning.
jag tar tacksamt emot alla trädgårdsprogram wub.gif den som inte är kunnig kan ju läsa lite fackliteratur, det är ju bara lite tips de visar.
krister
Aries
Kollade igenom tävlingsbidragen nu.

Tyvärr går japanska trädgårdar bort för min del. Jag är nog mer bondromantiker i själen. ;-) Har inte fattat grejen med det hela.

Nr 3 var kallt och ingen trädgård jag skulle vilja ha.

Bonzaitrådgården (nr.2 )var trist. En massa små träd... Var är resten av trädgården?

Nr. 5 Jösses! En massa grejer och statyer! Inget som faller mig i smaken. Jättesynd, för annars var det mycket grönska och blommor. Men det ser man knappt när det sticker upp en massa figurer mellan bladen.

Kvar blev nr. 4 och 7. Plocka bort småpryttlarna i nr. 4 så skulle jag rösta på den.
ewa zon 3
Nu tänker jag gnälla lite också. Och det är om att det bara var en massa gubbar som byggde, körde maskiner, la stenar mm och en manlig trädgårdsmästare som kunde tillrättavisa den kvinnliga programledaren som "spelade" rollen "storögd-vet-ingenting" och med utrop som - oooh ska jaaag gräva igen! Jag vet jag behöver inte se på programmet, men känner mig lite svältfödd på något intressant och inspirerande där jag också kan lära mig något. I det här programmet hann de bygga ett växthus när jag hämtade något att dricka. blink.gif blink.gif blink.gif
Jag förstår inte riktig vilken målgruppen för programmet är heller

/Ewa
zaaritha
Mera om växter! Mindre design! wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon