Eva i Skåne
Har precis varit och hämtat paketet på posten och imorgon ska jag träffa kompisen som jag ska dela med. Det passar alldeles utmärkt!!!!

Vilken trevlig dag idag!
Fridag smile.gif Solsken biggrin.gif Pelargoner från Odla laugh.gif Tjejmiddag ikväll wub.gif
Lady Hamilton
smile.gif Vad kul för dig!
Jag får nog vänta på mina..........
Linda_A
CITAT (Eva i Skåne @ 19-04-2006, 16:38)
Har precis varit och hämtat paketet på posten och imorgon ska jag träffa kompisen som jag ska dela med. Det passar alldeles utmärkt!!!!

Vilken trevlig dag idag!
Fridag smile.gif Solsken biggrin.gif Pelargoner från Odla laugh.gif Tjejmiddag ikväll wub.gif

åå, då kanske mina är på gång med. =) Bor ju med i skånelandet. wub.gif
Anki V
Får vi som bor norrut vänta längre?

Är det så så behöver jag ju inte vara orolig att dom kommer i morgon eller på fredag eftersom jag är bortrest.

/Anki
HelenaF
Jag fick också mina idag! Ska plantera dem när jag har druckit kvällste om en stund.
smile.gif smile.gif smile.gif
emmsing75
Själv börjar jag frukta att de kommer att komma när jag är bortrest. Vi ska till Italien en vecka i slutet av april/början av maj o det ser jag ju så klart verkligen framemot men vad händer med de stackars pelargonena om de kommer precis då? Står ju att man ska behöva hämta dem som paket på posten och även om grannarna är snälla o tar in posten kan de ju inte hämta ut paket åt mig! Hoppas verkligen jag hinner få dem innan! unsure.gif Hur lång tid tog det för er att få dem från det att ni beställde eller beror det på var i landet man bor??
HelenaF
Jag fick mina direkt i brevlådan, så om du har en normalstor brevlåda (inte bara en liten inkastlucka) och inte har beställt alltför mycket så kanske paketet kommer i brevlådan och då kan ju grannarna ta in det. Jag hade beställt två sorter och det blev ett ganska litet paket.

Annars kanske du kan ringa/maila och fråga när det beräknas komma, och om det råkar vara när du är borta kanske de kan vänta en vecka med att skicka. Fråga kan man ju alltid göra smile.gif
Mrs Badcrumble
Jag fick mina också idag! Spännande laugh.gif
Eva i Skåne
CITAT (emmsing75 @ 19-04-2006, 21:07)
Själv börjar jag frukta att de kommer att komma när jag är bortrest. Vi ska till Italien en vecka i slutet av april/början av maj o det ser jag ju så klart verkligen framemot men vad händer med de stackars pelargonena om de kommer precis då? Står ju att man ska behöva hämta dem som paket på posten och även om grannarna är snälla o tar in posten kan de ju inte hämta ut paket åt mig! Hoppas verkligen jag hinner få dem innan! unsure.gif Hur lång tid tog det för er att få dem från det att ni beställde eller beror det på var i landet man bor??

Du kan säkert ringa eller maila och tala om när du inte vill ha dem. Odla har suverän service. smile.gif
ewa zon 3
CITAT (Eva i Skåne @ 19-04-2006, 22:53)
CITAT (emmsing75 @ 19-04-2006, 21:07)
Själv börjar jag frukta att de kommer att komma när jag är bortrest. Vi ska till Italien en vecka i slutet av april/början av maj o det ser jag ju så klart verkligen framemot men vad händer med de stackars pelargonena om de kommer precis då? Står ju att man ska behöva hämta dem som paket på posten och även om grannarna är snälla o tar in posten kan de ju inte hämta ut paket åt mig! Hoppas verkligen jag hinner få dem innan!  :unsure:  Hur lång tid tog det för er att få dem från det att ni beställde eller beror det på var i landet man bor??

Du kan säkert ringa eller maila och tala om när du inte vill ha dem. Odla har suverän service. smile.gif

Ring, det gjorde jag om perennerna jag beställt från Odla, ville inte att de skulle komma när jag var bortrest. Inga problem det fixade de direkt.

/Ewa smile.gif
Inga från Närke
Idag fick jag mina och ska nu plantera dem. Tur att jag är hemma och sjuk då kan jag fördriva tiden lite grann med detta.
Patrik, Lkpg
Får man något leveransbesked via mail när det är skickat, eller dyker de bara upp? Ni som redan fått, när beställde ni, så man vet om man ska börja fylla jord i krukorna? wink.gif
lena:-)
Hämtat hem Pelargonerna idag och även perennerna..oj så förvånad jag blev över dessa små rottrådiga/taniga sakerna i plastpåsarna. Har planterat ut dem i en pallkrage så länge...undrar lite om det är något särskilt man skall tänka på.
Pelargonerna såg friska och välmående ut fast jag hämtat ut paketet en dag efter ankomsten....
emmsing75
JAg behövde aldrig kontakta dem för att se till att de inte skulle komma när jag var bortrest för de hade kommit direkt hem till brevlådan idag. Gick ganska snabbt att få hem dem, det var nog bara ca en vecka sen jag beställde! rolleyes.gif
Patrik, Lkpg
Kan svara själv, för jag hade också fått en leverans pelargoner idag visade det sig. Det verkar inte komma någon förvarning utan de trillar bara ner i lådan. Såg väldigt friska och fina ut, jättenöjd... smile.gif Drygt en vecka tog det för mina också.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon