Är det nån som gillar att tipsa andra hur de ska göra med sin trädgård?
Jag och min kille kommer att flytta in i en ny lägenhet i Uppsala alldeles snart och vi kommer att ha en egen liten uteplats! Lycka på jorden!

Vi skulle vilja ha lite blandat österländskt/orientaliskt tema - ljusa färger (eller borde det vara varmt färgtema?) på blommorna, någon buddhastaty här, några lyktor där, några snygga stenar, kanske ett vindspel. Lugn atmosfär, tyger (på sittdynorna, kuddarna och filtarna) i klara härliga färger. Vi vill kunna sitta där ute med våra vänner, röka vattenpipa, och känna som att vi inte sitter i sverige längre.

Känner att grundidén finns i huvudet, men att jag inte vet vad jag ska göra med den.
Alla tips är välkomna! Växtsorter (speciellt detta behöver vi tips på, vi tänker oss lite ovanligare/annorlunda växter), färgtema, tillbehör, allt! Tyvärr når solen inte så ofta till vår uteplats även fast den är i sydvästläge.
Så här ser det allltså ut nu. Lådan och det allra mesta av häckarna ska bort, har vi sagt. Det är riktigt vildvuxet - han som bodde där innan oss gjorde absolut inget alls med uteplatsen.
Jag tackar ödmjukast för alla förslag från er.
Namasté
/Elina