Ciczi
Jag handlade mat idag och fick syn på två söta Aster alpinus 'Ada Ballard' som jag bara inte kunde låta bli. Så de fick åka ner i jorden när jag kom hem från mataffären.
Säsongen är igång! wub.gif biggrin.gif wub.gif

Ciczi
Milex
Har också planterat första växten. Det blev en blå klematis Fireworks som vår gudson Sebastian 6 år valde:)
Den har fått fiberduk runt sig för det är ganska ugget på nätterna ännu.
Ciczi
Var på en nyöppnad byggmarknad idag och vad säljer de där..... Småkrukor med minipåskliljor.... för en (1kr) krona st. Det var fyra lökar i varje kruka. Jag köpte ett helt flak för bara 18 kr. biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Ciczi
Inga från Närke
CITAT (ciczi @ 22-04-2006, 15:23)
Var på en nyöppnad byggmarknad idag och vad säljer de där..... Småkrukor med minipåskliljor.... för en (1kr) krona st. Det var fyra lökar i varje kruka. Jag köpte ett helt flak för bara 18 kr. biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Ciczi

Grattis till fyndet och sedan får du fint till nästa påsk när du planterar ner dem. Men ibland kan de vara hårt drivna så de inte orkar komma mera. Håller tummarna.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon