Jag vet ju att det är en hel del att tänka på... Grejen är det att vi dagsläget har en liten liten bit hyfsat klar tomt, Om man nu kan kalla det så, dvs ojämn gräsmatta med mängder med större stenar i... det växer något vassliknande i den lilla gräsmatta vi har. Tåg har nån sagt åt mig att det är(?)...
I alla fall det lilla gräs vi har i dag är ca 3 meter på framsida (sen kommer uppfartsvägen) och max 10 meter på baksidan osså några ynka meter på sidorna av huset.
Vi har nu bott här ett år och vi har insett att vi faktiskt vill utnyttja de 2000 kvm mark vi faktiskt äger... Kanske inte allt behöver göras i ordning, men en stor del av det.
Men för att återgå till saken, så efter 10 meterna på baksidan så kommer ett dike... Sen kommer det sprängsten och själva skogen... Fast numera är det faktiskt inte en skog, eftersom vi har huggit ner det mesta som ska ner...
Några träd kommer vi spara i utkanterna, men de flesta träd måste ner för att komma åt med grävmaskinen och gräva bort rötter osv...
Jag hade faktiskt inte en tanke på att andra växter kräver större djup, men det måste ju funka att jag gräver lite extra där jag tror att jag ska anlägga rabbater?
Det börjar otroligt nog framträda någon sorts plan, eller i alla fall lätt skiss i huvudet...
Men mycket jobb är det kvar...